Re: Clash De Luxe 0.13
: sobota 01 sty 2022, 18:19
Nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Miałem na myśli skąd u Ciebie przekonanie, że wszyscy gracze kompletnie o Tobie zapomną i pozwolą Ci w spokoju produkować i szkolić tych Łuczników do usranej śmierci? Każdy na swój sposób będzie eksplorował mapę i toczył normalną rozgrywkę, włącznie z Tobą, wzmacniał się, ale też osłabiał, losy rozgrywki będą się nieustannie zmieniać, a szala zwycięstwa przechylać na stronę różnych graczy, więc nie możesz zakładać, że będziesz sobie siedział po cichutku w kącie mapy i przez nikogo nie niepokojony szykował armię Łuczników, a reszta będzie na to biernie czekać. Zresztą możesz sobie tak siedzieć, bo inni gracze pójdą w Górale, Lekkie jazdy, Rycerstwa, Ważki czy Kuszników i rozetrą Cię na proch.NycU pisze: ↑poniedziałek 27 gru 2021, 16:10Aha no tak czyli czynniki losowe oznaczają, że zawsze będą działać na moją niekorzyść, skoro są losowe to statystycznie tak samo często będą działać na moją korzyść i ten argument kompletnie nie ma sensu, mogłeś nie zmieniać pierwotnych statystyk leśnika, przecież przez losowe czynniki można go pokonać!
Ty na serio uważasz, że oddział 10 Łuczników na złotym statusie pokona oddział 10 Górali na takim samym statusie? Łucznik musi się zbliżyć na odległość co najmniej 3 pól, strzelanie zabiera mu PA, więc jeżeli gracz kierujący Góralami ustawi się tak, żeby Łucznicy zaatakowali jako pierwsi i w swojej turze oddali do każdego Górala nawet 2 strzały to i tak przegrają, bo po serii kontrataków jako żywi pozostaną właśnie Górale. Można nawet przeprowadzić walkę w taki sposób, żeby to Górale zaatakowali jako pierwsi i zadali tylko 1 cios i zgadnij co? Łucznicy znowu przegrają, nawet pomimo tego, że w swojej turze wywalą do Górali aż 4 strzały, bo przy kontrataku Górale ich dojadą. Właśnie przed chwilą to przetestowałem w walce 1 na 1, obie jednostki na złotym statusie, więc pomnóż każdą z nich przez 10 i efekt będzie ten sam. Łucznicy wygrają tylko wtedy jeżeli rozpoczną atak i oddadzą do Górali co najmniej 3 strzały, ale żaden doświadczony gracz na takie coś nie pozwoli.NycU pisze: ↑poniedziałek 27 gru 2021, 16:10Ale to nie ja podałem argument, że ktoś mi przeszkodzi w wyszkoleniu łuczników w zamku, tylko Ty, z czasem będe rosnąć w siłę bo twoi górale jedynie dostają statystyki ataku i obrony przez szkolenie, a moi łucznicy taki sam zastrzyk atak/obrona plus dodtakowe strzały
Ale to chyba dobrze, że Łucznik w dłuższej perspektywie jest lepszy niż Lekka piechota czy Pikinier skoro żeby kupić licencję na tego pierwszego to trzeba wydać aż 250 szt. złota, a na tych drugich 10x mniej, prawda? Właśnie to mnie bolało w pierwotnej wersji gry, że Łucznik był drogi i kruchy, więc się kompletnie nie opłacał i każdy tylko wybierał przepakowanego Leśnika.NycU pisze: ↑poniedziałek 27 gru 2021, 16:10No tak na bank te 2 słabiaki z takim ruchem i atakiem mogą się równać z łucznikem z taką obroną xD Co z tego, że produkują sie równie szybko, nie mają najważniejszej cechy łucznika która wszystko zmienia, nie potrafią strzelać, są bezurzyteczne w walce ze wszystkim, (...)
A jakież to niby jednostki na 3. poziomie kasują Łucznicy? Chyba co najwyżej Ducha z pierwotnej wersji gry, ewentualnie Szkieleta, ale to dopiero na co najmniej srebrnym statusie, bo jak Łucznik rozpocznie atak i będzie mógł oddać raptem 2 strzały na turę to Szkielet będzie go tak długo gonił i okładał mieczem aż w końcu go zabije. Natomiast cała reszta jednostek na 3. poziomie robi Łucznikowi z dupy jesień średniowiecza. No chyba, że przez ponad 20 lat żyłem w błogiej nieświadomości i nie jechałem na Łucznikach albo nawet silniejszych Leśnikach do końca gry, bo nie byłem świadomy ich potęgi? Na cóż mi było produkować Pegazy, Skrzydlaki, Smoki i Magów?
Tworząc wersję 0.13 wziąłem pod uwagę sporo opinii innych graczy o wersji 0.1, ale nie da się wszystkich zaspokoić. Zresztą ja też nie jestem do końca zadowolony ze zmian, testuję po prostu różne rozwiązania i patrzę które się przyjmą a które nie.
No i co z tego, że Lekka jazda lepiej sięga strzelców, skoro jest bardziej krucha i słabsza? Wbrew pozorom różnica 2 pkt. siły i obrony u jednostek na 1. poziomie robi dużą różnicę. Przeprowadź walkę 1 na 1 grając w mojego moda to zobaczysz, że Rycerstwo pomimo osłabienia w dalszym ciągu rozwala Lekka jazdę w drobny mak, niezależnie od tego w jaki sposób przeprowadzisz walkę.
No tak, przecież zbudowanie twierdzy, a potem kupno kuźni i licencji na Rycerstwo (łącznie 350 szt. złota) wychodzi "drożej" niż zbudowanie koszar, warsztatu, kuźni, szpitala i szkoły, a następnie kupno licencji na Skorpiona (łącznie 1500 szt. złota).
Ale co to za porównanie, przecież Katapulta nie potrafi atakować wręcz, więc bez możliwości oddania strzału jest bezbronna.