Page 6 of 7

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Saturday 01 Jan 2022, 18:19
by Boghute Ara
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10Aha no tak czyli czynniki losowe oznaczają, że zawsze będą działać na moją niekorzyść, skoro są losowe to statystycznie tak samo często będą działać na moją korzyść i ten argument kompletnie nie ma sensu, mogłeś nie zmieniać pierwotnych statystyk leśnika, przecież przez losowe czynniki można go pokonać!
Nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Miałem na myśli skąd u Ciebie przekonanie, że wszyscy gracze kompletnie o Tobie zapomną i pozwolą Ci w spokoju produkować i szkolić tych Łuczników do usranej śmierci? Każdy na swój sposób będzie eksplorował mapę i toczył normalną rozgrywkę, włącznie z Tobą, wzmacniał się, ale też osłabiał, losy rozgrywki będą się nieustannie zmieniać, a szala zwycięstwa przechylać na stronę różnych graczy, więc nie możesz zakładać, że będziesz sobie siedział po cichutku w kącie mapy i przez nikogo nie niepokojony szykował armię Łuczników, a reszta będzie na to biernie czekać. Zresztą możesz sobie tak siedzieć, bo inni gracze pójdą w Górale, Lekkie jazdy, Rycerstwa, Ważki czy Kuszników i rozetrą Cię na proch.
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10Ale to nie ja podałem argument, że ktoś mi przeszkodzi w wyszkoleniu łuczników w zamku, tylko Ty, z czasem będe rosnąć w siłę bo twoi górale jedynie dostają statystyki ataku i obrony przez szkolenie, a moi łucznicy taki sam zastrzyk atak/obrona plus dodtakowe strzały
Ty na serio uważasz, że oddział 10 Łuczników na złotym statusie pokona oddział 10 Górali na takim samym statusie? :shock: Łucznik musi się zbliżyć na odległość co najmniej 3 pól, strzelanie zabiera mu PA, więc jeżeli gracz kierujący Góralami ustawi się tak, żeby Łucznicy zaatakowali jako pierwsi i w swojej turze oddali do każdego Górala nawet 2 strzały to i tak przegrają, bo po serii kontrataków jako żywi pozostaną właśnie Górale. Można nawet przeprowadzić walkę w taki sposób, żeby to Górale zaatakowali jako pierwsi i zadali tylko 1 cios i zgadnij co? Łucznicy znowu przegrają, nawet pomimo tego, że w swojej turze wywalą do Górali aż 4 strzały, bo przy kontrataku Górale ich dojadą. Właśnie przed chwilą to przetestowałem w walce 1 na 1, obie jednostki na złotym statusie, więc pomnóż każdą z nich przez 10 i efekt będzie ten sam. :twisted: Łucznicy wygrają tylko wtedy jeżeli rozpoczną atak i oddadzą do Górali co najmniej 3 strzały, ale żaden doświadczony gracz na takie coś nie pozwoli.
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10No tak na bank te 2 słabiaki z takim ruchem i atakiem mogą się równać z łucznikem z taką obroną xD Co z tego, że produkują sie równie szybko, nie mają najważniejszej cechy łucznika która wszystko zmienia, nie potrafią strzelać, są bezurzyteczne w walce ze wszystkim, (...)
Ale to chyba dobrze, że Łucznik w dłuższej perspektywie jest lepszy niż Lekka piechota czy Pikinier skoro żeby kupić licencję na tego pierwszego to trzeba wydać aż 250 szt. złota, a na tych drugich 10x mniej, prawda? ;) Właśnie to mnie bolało w pierwotnej wersji gry, że Łucznik był drogi i kruchy, więc się kompletnie nie opłacał i każdy tylko wybierał przepakowanego Leśnika.
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10(...) a łucznicy mogą skasować nawet 3 poziomowe jednostki
A jakież to niby jednostki na 3. poziomie kasują Łucznicy? Chyba co najwyżej Ducha z pierwotnej wersji gry, ewentualnie Szkieleta, ale to dopiero na co najmniej srebrnym statusie, bo jak Łucznik rozpocznie atak i będzie mógł oddać raptem 2 strzały na turę to Szkielet będzie go tak długo gonił i okładał mieczem aż w końcu go zabije. Natomiast cała reszta jednostek na 3. poziomie robi Łucznikowi z dupy jesień średniowiecza. :twisted: No chyba, że przez ponad 20 lat żyłem w błogiej nieświadomości i nie jechałem na Łucznikach albo nawet silniejszych Leśnikach do końca gry, bo nie byłem świadomy ich potęgi? Na cóż mi było produkować Pegazy, Skrzydlaki, Smoki i Magów? :lol:
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10No okej zostanę przy wcześniejszej wersji Clasha i tyle, smutno mi po prostu bo już dyskutrowaliśmy o tym i nie bierzesz żadnych moich argumentów pod uwagę przy zmianach
Tworząc wersję 0.13 wziąłem pod uwagę sporo opinii innych graczy o wersji 0.1, ale nie da się wszystkich zaspokoić. Zresztą ja też nie jestem do końca zadowolony ze zmian, testuję po prostu różne rozwiązania i patrzę które się przyjmą a które nie.
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10No i teraz nie ma sensu go produkować, w zamku z kuźnią mam lekką jazdę co traci tylko -2/2 do statystyk a jest szybsza na mapie i lepiej sięga strzelców na polu bitwy, (...)
No i co z tego, że Lekka jazda lepiej sięga strzelców, skoro jest bardziej krucha i słabsza? Wbrew pozorom różnica 2 pkt. siły i obrony u jednostek na 1. poziomie robi dużą różnicę. Przeprowadź walkę 1 na 1 grając w mojego moda to zobaczysz, że Rycerstwo pomimo osłabienia w dalszym ciągu rozwala Lekka jazdę w drobny mak, niezależnie od tego w jaki sposób przeprowadzisz walkę.
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10(...) po co mam stawiać twierdzę tracić pieniądze na kuźnie i licencję skoro moge wpakować całą kasę w zamek osiągnąc 2 poziom i w gołym zamku postawić skorpiony, które teraz są porównywalne siłowo ale produkują się 3 tury a rycerstwo 4
No tak, przecież zbudowanie twierdzy, a potem kupno kuźni i licencji na Rycerstwo (łącznie 350 szt. złota) wychodzi "drożej" niż zbudowanie koszar, warsztatu, kuźni, szpitala i szkoły, a następnie kupno licencji na Skorpiona (łącznie 1500 szt. złota). :roll:
NycU wrote: Monday 27 Dec 2021, 16:10tutaj mi chodzi tylko o to że muszkieter miał sens przez poruszanie się na mapie głównej, katapulta była zawsze o wiele mocniejsza ale bardzo wolna, a teraz poruszają się w tym samym tempie
Ale co to za porównanie, przecież Katapulta nie potrafi atakować wręcz, więc bez możliwości oddania strzału jest bezbronna. :roll:

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Saturday 01 Jan 2022, 19:34
by NycU
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19Nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Miałem na myśli skąd u Ciebie przekonanie, że wszyscy gracze kompletnie o Tobie zapomną i pozwolą Ci w spokoju produkować i szkolić tych Łuczników do usranej śmierci? Każdy na swój sposób będzie eksplorował mapę i toczył normalną rozgrywkę, włącznie z Tobą, wzmacniał się, ale też osłabiał, losy rozgrywki będą się nieustannie zmieniać, a szala zwycięstwa przechylać na stronę różnych graczy, więc nie możesz zakładać, że będziesz sobie siedział po cichutku w kącie mapy i przez nikogo nie niepokojony szykował armię Łuczników, a reszta będzie na to biernie czekać. Zresztą możesz sobie tak siedzieć, bo inni gracze pójdą w Górale, Lekkie jazdy, Rycerstwa, Ważki czy Kuszników i rozetrą Cię na proch.
Zrozumiałem i nie zgadzam się z niczym co tu napisałeś, jeśl przeciwnik będzie mnie atakował to tylko pomoże mi wyszkolić szybciej łuczników bo nie ma szans, że zdąży przyjść takim oddziałem aby pokonać 12 łucznków w zamku, jak przyjdzie 10 osobowym oddziałem to ja łuczników będę miał 20, no ciekaw jestem jak mnie rozetrze w proch ktoś kto będzie miał 10 górali czy 5 kuszników gdy ja zrobię w tym czasie 20 łuczników xD
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19Ty na serio uważasz, że oddział 10 Łuczników na złotym statusie pokona oddział 10 Górali na takim samym statusie? :shock: Łucznik musi się zbliżyć na odległość co najmniej 3 pól, strzelanie zabiera mu PA, więc jeżeli gracz kierujący Góralami ustawi się tak, żeby Łucznicy zaatakowali jako pierwsi i w swojej turze oddali do każdego Górala nawet 2 strzały to i tak przegrają, bo po serii kontrataków jako żywi pozostaną właśnie Górale. Można nawet przeprowadzić walkę w taki sposób, żeby to Górale zaatakowali jako pierwsi i zadali tylko 1 cios i zgadnij co? Łucznicy znowu przegrają, nawet pomimo tego, że w swojej turze wywalą do Górali aż 4 strzały, bo przy kontrataku Górale ich dojadą Właśnie przed chwilą to przetestowałem w walce 1 na 1, obie jednostki na złotym statusie, więc pomnóż każdą z nich przez 10 i efekt będzie ten sam. :twisted: Łucznicy wygrają tylko wtedy jeżeli rozpoczną atak i oddadzą do Górali co najmniej 3 strzały, ale żaden doświadczony gracz na takie coś nie pozwoli.
Ale to NIGDY nie będzie walka 10 vs 10, tylko 10 vs 20, przykładowo w dwóch zamkach zrobię 20 łuczników w 20 tur a Ty w 2 zamkach zrobisz 12 górali w tym samym czasie, pierwszy odział łucznków polegnie ale mocno osłabi górali a następny ich dobije bez problemu, ergo łucznik jest bardziej opłacalny, nigdy nie twierdziłem, że łucznik 1v1 jest silny, 5 dragonów też pokona smoka ale nie zrobisz ich tylu w tym samym czasie
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19A jakież to niby jednostki na 3. poziomie kasują Łucznicy? Chyba co najwyżej Ducha z pierwotnej wersji gry, ewentualnie Szkieleta, ale to dopiero na co najmniej srebrnym statusie, bo jak Łucznik rozpocznie atak i będzie mógł oddać raptem 2 strzały na turę to Szkielet będzie go tak długo gonił i okładał mieczem aż w końcu go zabije. Natomiast cała reszta jednostek na 3. poziomie robi Łucznikowi z dupy jesień średniowiecza. :twisted: No chyba, że przez ponad 20 lat żyłem w błogiej nieświadomości i nie jechałem na Łucznikach albo nawet silniejszych Leśnikach do końca gry, bo nie byłem świadomy ich potęgi? Na cóż mi było produkować Pegazy, Skrzydlaki, Smoki i Magów? :lol:
No to ograj 4 skrzydlakami 10 łuczników tyle samo się produkują, chyba tylko na najgorszym statusie mają szanse, poza tym mi chodziło bardziej o to, że lekka piechota i pikinier, się pokruszą o wszystko, łucznicy zadają solidne obrażenia takim szkieletom i duchom
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19No i co z tego, że Lekka jazda lepiej sięga strzelców, skoro jest bardziej krucha i słabsza? Wbrew pozorom różnica 2 pkt. siły i obrony u jednostek na 1. poziomie robi dużą różnicę. Przeprowadź walkę 1 na 1 grając w mojego moda to zobaczysz, że Rycerstwo pomimo osłabienia w dalszym ciągu rozwala Lekka jazdę w drobny mak, niezależnie od tego w jaki sposób przeprowadzisz walkę.
Ale lekka jazda świetnie sięga katapulty i nawet armaty, wiem że jest nadal nieznacznie gorsza w bezpośredniej walce, ale lepiej spełnia swoją rolę ogólnie
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19No tak, przecież zbudowanie twierdzy, a potem kupno kuźni i licencji na Rycerstwo (łącznie 350 szt. złota) wychodzi "drożej" niż zbudowanie koszar, warsztatu, kuźni, szpitala i szkoły, a następnie kupno licencji na Skorpiona (łącznie 1500 szt. złota). :roll:
Chodzi o to, że postawię sobie 2 zamki zamiast zamku i twierdzy, nie dość, że nie będę musiał z jednego zamku utrzymywać zamku i twierdzy to jeszcze do tego będę miał dodatkowy bank, o wiele szybciej osiągne 3 poziom, twierdze postawię o wiele później tylko dla magów i smoków pominę jednostki innych poziomów z twierdzy które są ekskluzywne bo po co mi one jak nie dają przewagi
Boghute Ara wrote: Saturday 01 Jan 2022, 18:19Ale co to za porównanie, przecież Katapulta nie potrafi atakować wręcz, więc bez możliwości oddania strzału jest bezbronna. :roll:
No i co z tego, kto kurde walczy muszkieterem wręcz, katapulta strzela mocniej i z dalszej odległości, muszkieter częściej ginie i tak, bo go łatwiej sięgnąć

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Saturday 01 Jan 2022, 20:02
by NycU
https://ibb.co/PNmwZDL
Clash 2k22 be like, tak z przymrużeniem oka ;)
I tak na marginesie Boghute Ara, trochę się kłócimy ostatnio, ale to tylko zażarta dyskusja, mogę brzmieć trochę nieuprzejmie ale to nic osobistego, wiedz, że i tak bardzo doceniam twoją pracę

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Sunday 02 Jan 2022, 22:03
by Boghute Ara
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34Zrozumiałem i nie zgadzam się z niczym co tu napisałeś, jeśl przeciwnik będzie mnie atakował to tylko pomoże mi wyszkolić szybciej łuczników (...)
No tak, przecież inni gracze nie będą w tym czasie atakowani i wzmacniani. Tylko Ty. :roll:
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34(...) bo nie ma szans, że zdąży przyjść takim oddziałem aby pokonać 12 łucznków w zamku, jak przyjdzie 10 osobowym oddziałem to ja łuczników będę miał 20, no ciekaw jestem jak mnie rozetrze w proch ktoś kto będzie miał 10 górali czy 5 kuszników gdy ja zrobię w tym czasie 20 łuczników xD
Raczej wątpliwe, żebyś zdążył wyprodukować 20 Łuczników zanim ktokolwiek odkryje Twoje miejsce startu, a już na pewno wątpliwe, żeby do tego czasu wszyscy osiągnęli jakiś lepszy status. Prędzej czy później ktoś Cię znajdzie. Kim ich powstrzymasz? Kilkoma Łucznikami na białych szmatach? Pamiętaj, że jeśli chcesz ich szkolić to musisz jeszcze zdobyć 400 szt. złota na szkołę, bo w walce prędzej polegną, a przynajmniej do czasu aż nie będziesz miał ich stosunkowo dużo.
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34Ale to NIGDY nie będzie walka 10 vs 10, tylko 10 vs 20, przykładowo w dwóch zamkach zrobię 20 łuczników w 20 tur a Ty w 2 zamkach zrobisz 12 górali w tym samym czasie, pierwszy odział łucznków polegnie ale mocno osłabi górali a następny ich dobije bez problemu, ergo łucznik jest bardziej opłacalny, nigdy nie twierdziłem, że łucznik 1v1 jest silny, 5 dragonów też pokona smoka ale nie zrobisz ich tylu w tym samym czasie
A czemu NIGDY? Skąd przekonanie, że ZAWSZE będziesz o krok dalej przed innymi graczami i miał więcej jednostek tylko dlatego, że każda z nich produkuje się zaledwie 2 tury, skoro równie dobrze Łucznicy mogą Ci ginąć w trakcie walk?
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34No to ograj 4 skrzydlakami 10 łuczników tyle samo się produkują, chyba tylko na najgorszym statusie mają szanse, (...}
No tak, Twoi Łucznicy będą mieli złoty status, a moje Skrzydlaki przylecą oczywiście na białych szmatach. Znowu zakładasz losy rozgrywki, które są wygodne tylko dla Ciebie. :roll:
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34(...) poza tym mi chodziło bardziej o to, że lekka piechota i pikinier, się pokruszą o wszystko, łucznicy zadają solidne obrażenia takim szkieletom i duchom
I dobrze, bo tak jak już wcześniej napisałem żeby zacząć produkcję Łuczników trzeba wywalić 10x więcej złota niż na Lekkie piechoty czy Pikinierów.
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34Ale lekka jazda świetnie sięga katapulty i nawet armaty, wiem że jest nadal nieznacznie gorsza w bezpośredniej walce, ale lepiej spełnia swoją rolę ogólnie
W czym "ogólnie" lepiej spełnia swoją rolę? W sięganiu Katapult i Armat? Bardzo niszowa specjalizacja, nie sądzisz? Zresztą PA w tej grze to nie wszystko. Co z tego, że Lekka jazda jedzie 1 pole dalej niż Rycerstwo, skoro w walce ta druga jednostka jest skuteczniejsza, bo mocniej uderza i jest odporniejsza?
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34Chodzi o to, że postawię sobie 2 zamki zamiast zamku i twierdzy, nie dość, że nie będę musiał z jednego zamku utrzymywać zamku i twierdzy to jeszcze do tego będę miał dodatkowy bank, o wiele szybciej osiągne 3 poziom, twierdze postawię o wiele później tylko dla magów i smoków pominę jednostki innych poziomów z twierdzy które są ekskluzywne bo po co mi one jak nie dają przewagi
A skąd pewność, że w ogóle uda Ci się postawić 2. zamek? Skąd pewność, że wskoczysz na 3. poziom szybciej niż ktoś z zamkiem i twierdzą? Znowu nie bierzesz pod uwagę żadnych losowych czynników tylko zakładasz, że wszystko Ci wychodzi, a przeciwnikom zupełnie nic. ;)
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 19:34No i co z tego, kto kurde walczy muszkieterem wręcz, katapulta strzela mocniej i z dalszej odległości, muszkieter częściej ginie i tak, bo go łatwiej sięgnąć
Jeżeli skończyły Ci się strzały, a wróg jest blisko, to czemu go nie uderzyć? Muszkieter przynajmniej może to zrobić, a Katapulta już nie.

Podsumowując, bo już nie chce mi się dalej ciągnąć tego wątku, w Twojej wyobraźni przerobiłem Łucznika na jakiegoś największego killera w grze tylko dlatego, że podniosłem mu obronę z 1 do 4. Ale zapominasz, że Łucznik od razu po wyprodukowaniu może strzelić tylko raz, a w walce wręcz jest jeszcze gorszy niż był, bo zmniejszyłem mu siłę z 3 do 2. Łucznik jest dobry dopiero na srebrnym statusie. Na białym statusie jest słaby i łatwo go ubić, na brązowym taki sobie, a na złotym staje się całkiem zabójczy. Ale żeby osiągnąć co najmniej srebrny status to musisz wygrać aż 2 walki pod rząd i przeżyć, co wcale nie jest takie łatwe. Jeżeli zginiesz to musisz wyprodukować nowego Łucznika i zabawa zaczyna się od nowa. Ewentualnie możesz zbudować szkołę i wyszkolić Łucznika na co najmniej srebrny status, co łącznie trwa aż 12 tur w zamku lub 6 tur w twierdzy, a w dodatku w tym czasie Łucznik jest wyłączony z rozgrywki.

Do tego cały czas zakładasz wygodny dla siebie scenariusz w którym:
a) stać Cię szybko na warsztat, licencję na Łucznika i szkołę
b) nikt nie przeszkadza Ci w masowej produkcji Łuczników i ich szkoleniu, a nawet jeśli to wygrywasz każdą walkę i nie ginie Ci żaden Łucznik
c) przeciwnik jest bierny i słaby, nie szkoli się, nie wzmacnia się w walkach, a jeżeli zdarzy mu się kimkolwiek do Ciebie przyjść to zawsze na białych szmatach

Jeżeli faktycznie w każdej rozgrywce przyjmiemy taki scenariusz jak powyżej, to masz rację - Łucznik jest killerem. ;)
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 20:02 https://ibb.co/PNmwZDL
Clash 2k22 be like, tak z przymrużeniem oka ;)
Co ten obrazek ma przedstawiać, bo nie bardzo rozumiem?
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 20:02I tak na marginesie Boghute Ara, trochę się kłócimy ostatnio, ale to tylko zażarta dyskusja, mogę brzmieć trochę nieuprzejmie ale to nic osobistego, wiedz, że i tak bardzo doceniam twoją pracę
Daj spokój, nie traktuję tego personalnie, więc luz. :P

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Monday 03 Jan 2022, 00:59
by Konin3D
A jak się sprawdza konfiguracja, kiedy 10 złotych górali atakuje zamek, w którym jest 12 złotych łuczników?

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Monday 03 Jan 2022, 04:52
by NycU
No tak, przecież inni gracze nie będą w tym czasie atakowani i wzmacniani. Tylko Ty. :roll:
Ale ja nigdy nie twierdziłem, że tak nie będzie, to Ty zakładasz jakieś dziwne scenariusze, że wszyscy będą mnie napadać, a nie walczyć i ponosić straty też między sobą, ja twierdzę, że mogę się zabunkrować łucznikami i czekać aż ktos przyjdzie i spróbuje przeforsować mury, albo niech się doczłapie tym ochłapem na złotym statusie co mu został z bitew z innymi xD
Raczej wątpliwe, żebyś zdążył wyprodukować 20 Łuczników zanim ktokolwiek odkryje Twoje miejsce startu, a już na pewno wątpliwe, żeby do tego czasu wszyscy osiągnęli jakiś lepszy status. Prędzej czy później ktoś Cię znajdzie. Kim ich powstrzymasz? Kilkoma Łucznikami na białych szmatach? Pamiętaj, że jeśli chcesz ich szkolić to musisz jeszcze zdobyć 400 szt. złota na szkołę, bo w walce prędzej polegną, a przynajmniej do czasu aż nie będziesz miał ich stosunkowo dużo.
Ale co ja mam powstrzymać?? Startowe jednostki? Ja też mam startowe jednostki, skoro łucznik produkuje się najszybciej to chyba logiczne, że nikt nie uzbiera sensownej armii w czasie co ja będę miał dopiero kilku łuczników
A czemu NIGDY? Skąd przekonanie, że ZAWSZE będziesz o krok dalej przed innymi graczami i miał więcej jednostek tylko dlatego, że każda z nich produkuje się zaledwie 2 tury, skoro równie dobrze Łucznicy mogą Ci ginąć w trakcie walk?
Mogą, ale statystycznie równie dobrze jednostki kogokolwiek mogą ginąć w trakcie walk i to nie jest argument, okej będzie scenariusz że będzie po równo jednostek u różnych graczy bo mi zginie więcej łucznków, ale równie dobrze może być tak że go zmiażdżę mając masę łuczników na garstkę innych jednostkek, bo jemu zabili więcej, ale jeśli wyliczymy ogólną średnią to moich łuczników będzie więcej bo się produkują szybciej i nic z tym nie zrobisz
No tak, Twoi Łucznicy będą mieli złoty status, a moje Skrzydlaki przylecą oczywiście na białych szmatach. Znowu zakładasz losy rozgrywki, które są wygodne tylko dla Ciebie. :roll:
Dlaczego nie czytasz ze zrozumieniem, chodziło mi, że 4 skrzydlaki na podstawowym statusie pokonają raczej 10 łuczników na podstawowym statusie, a na każdym innym nie, zakładam takie same statusy obu stron
W czym "ogólnie" lepiej spełnia swoją rolę? W sięganiu Katapult i Armat? Bardzo niszowa specjalizacja, nie sądzisz? Zresztą PA w tej grze to nie wszystko. Co z tego, że Lekka jazda jedzie 1 pole dalej niż Rycerstwo, skoro w walce ta druga jednostka jest skuteczniejsza, bo mocniej uderza i jest odporniejsza?
Bo jak mam czekać 4 tury na jednostkę co nie lata i nie strzela, to chcę aby była jak najlepsza do niszczenia papierowych groźnych strzelców, nie wiem jakie jednostki produkujesz, ale gdy gram przeciw znajomemu, który ma spore doświadczenie, często zauważam, że produkuje armaty i katapulty, jest to praktycznie must have w zamkach, naprawdę bardzo ciężko jest sięgnąć rycerstwem armatę, a na wyższych statusach i katapultę, nawet chyba niemożliwe aby pierw nie otrzymać obrażeń, wcześniej przez ten ogromny atak jednak opłacało się czasami postawić rycerstwo, teraz dosłownie mam orła co nie lata xD

Tak na marginesie to to co wypisuję o łuczniku to nasze wspólne wnioski
A skąd pewność, że w ogóle uda Ci się postawić 2. zamek? Skąd pewność, że wskoczysz na 3. poziom szybciej niż ktoś z zamkiem i twierdzą? Znowu nie bierzesz pod uwagę żadnych losowych czynników tylko zakładasz, że wszystko Ci wychodzi, a przeciwnikom zupełnie nic. ;)
Ale jak losowość może być jakimkolwiek argumentem skoro to LOSOWOŚĆ, może to przeciwnikowi nie uda się postawić twierdzy i co, to nie jest moje zakładanie, że mu zawsze nie wyjdzie a mi tak, w wyrównanych warunkach na przykładzie który podałem, masz 2 miejsca w których zarabiasz kasę, przeciwnik ma jedno, jak do cholery może się szybciej rozwijać, twój argument wygląda tak - mag z zasięgiem 6 pól vs mag z zasięgiem 4 pola - mag z zasięgiem 4 pola może czasem wygrać bo przecież LOSOWOŚĆ, może trafić w 3 świątyniach po drodze podwyższenie statusu a mag 6 pól zasiegu czarny diament, mag z zasięgiem 6 pól nie jest lepszy bo może przegrać przez losowość, czy naprawę uważasz, że to jest logiczne, bo w taki sposób argumentujesz
Jeżeli skończyły Ci się strzały, a wróg jest blisko, to czemu go nie uderzyć? Muszkieter przynajmniej może to zrobić, a Katapulta już nie.
Faktycznie to broni muszkietera który przegrywa z katapulta na każdym statusie, i gorzej sobie radzi z każdą jednostką 1v1 niż katapulta
Podsumowując, bo już nie chce mi się dalej ciągnąć tego wątku, w Twojej wyobraźni przerobiłem Łucznika na jakiegoś największego killera w grze tylko dlatego, że podniosłem mu obronę z 1 do 4. Ale zapominasz, że Łucznik od razu po wyprodukowaniu może strzelić tylko raz, a w walce wręcz jest jeszcze gorszy niż był, bo zmniejszyłem mu siłę z 3 do 2. Łucznik jest dobry dopiero na srebrnym statusie. Na białym statusie jest słaby i łatwo go ubić, na brązowym taki sobie, a na złotym staje się całkiem zabójczy. Ale żeby osiągnąć co najmniej srebrny status to musisz wygrać aż 2 walki pod rząd i przeżyć, co wcale nie jest takie łatwe. Jeżeli zginiesz to musisz wyprodukować nowego Łucznika i zabawa zaczyna się od nowa. Ewentualnie możesz zbudować szkołę i wyszkolić Łucznika na co najmniej srebrny status, co łącznie trwa aż 12 tur w zamku lub 6 tur w twierdzy, a w dodatku w tym czasie Łucznik jest wyłączony z rozgrywki.

Do tego cały czas zakładasz wygodny dla siebie scenariusz w którym:
a) stać Cię szybko na warsztat, licencję na Łucznika i szkołę
b) nikt nie przeszkadza Ci w masowej produkcji Łuczników i ich szkoleniu, a nawet jeśli to wygrywasz każdą walkę i nie ginie Ci żaden Łucznik
c) przeciwnik jest bierny i słaby, nie szkoli się, nie wzmacnia się w walkach, a jeżeli zdarzy mu się kimkolwiek do Ciebie przyjść to zawsze na białych szmatach

Jeżeli faktycznie w każdej rozgrywce przyjmiemy taki scenariusz jak powyżej, to masz rację - Łucznik jest killerem. ;)
Ale mi się chce, bo wsadzasz mi teraz słowa w usta których nie powiedziałem, tak zmiana obrony ma kolosalny wpływ, bo osłabiłeś inne jednostki na 1 poziomie, i teraz tymi słabiakami jest ciężko go ubić, przez co ma łatwy snowball tj. więcej ich przeżyje produkują się szybko co za tym idzie bardzo łatwo się skalują, resztę pominę bo widzę że tłumaczysz mi coś co już wiem, więc odniosę się do podpunktów:
a) przeciwnik równie dobrze może mieć stak samo szybko licencje na górala i szkołę, równie dobrze może mieć szybciej, równie dobrze wolniej i co z tego, jak to się ma do siły jednostki, a jeśli ja nie będę miał szkoły to równie dobrze przeciwnik jej nie będzie miał i CO Z TEGO? ja się nie będę szkolił i on też nie, nie przyjdę go zaatakować, a jeśli on przyjdzie to przegra bo musi stracić czas na dojście do mnie w tym czasie ja produkuję więcej łuczników na obronę, proszę Cię, nie wrzucaj tu argumentu że nie będę miał warsztatu i 50 złota na licencję bo to jest juz komiczne, a jak ja nie bede miał to równie dobrze Ciebie nie stać na górala i walczymy na lekkie piechoty
b) tak tak dokładnie o to mi chodziło łucznik ma kod na nieśmiertelność, wiadomo, że będą ginąć ale co z tego skoro Ty też tracisz swoje jednostki, jak jesteś taki kozak i mnie pokonasz w zamku to przyznam Ci rację, jeśli nie, zawsze mi coś zostanie i tym sposobem buduję swoją przewagę a Ty buduj armię od nowa
c) Tutaj już totalnie odleciałeś, nie mam pojęcia z czego to wywnioskowałeś, nigdy nic takiego nie napisałem, nie czytasz ze zrozumieniem albo uznam to za trolling

Miałeś niefart albo przeciwnik miał fart więc to oznacza, że łucznicy są słabi, mam wrażenie, że to jest twoje stanowisko i z tym się kłócę, bo przy wyrównanych warunkach łucznicy dają przewagę, więc to oznacza, że są za mocni, przy ocenianiu jednostek trzeba brać uśrednione warunki pod uwagę a nie skrajne, "bo czasami też tak może być"
NycU wrote: Saturday 01 Jan 2022, 20:02 https://ibb.co/PNmwZDL
Clash 2k22 be like, tak z przymrużeniem oka ;)
Co ten obrazek ma przedstawiać, bo nie bardzo rozumiem?
Zagrałem sobie mapę i widzę że iq AI jednak nie jest takie niskie, wie co produkować, gdy leśnik został osłabiony ;)
To miał być taki żart, że teraz wszyscy łucznikami grają

Re: Clash De Luxe 0.13

Posted: Monday 03 Jan 2022, 05:20
by NycU
Konin3D wrote: Monday 03 Jan 2022, 00:59 A jak się sprawdza konfiguracja, kiedy 10 złotych górali atakuje zamek, w którym jest 12 złotych łuczników?
Łucznicy wygrają, albo będzie pat, trzeba w pierwszej turze podejść nimi pod mury i jeśli górale spróbują przeforsować mury to stracą cały ruch i nie będą w stanie już sięgnąć łuczników, wtedy każdy góral straci połowę życia przez po 4 strzały od łuczników, i z tą obroną łuczników nie będą w stanie już ich wykończyć, można zrobić jeszcze tak, że stać góralami 2 pola od murów uderzyć raz i się cofnąć w to samo miejsce łucznik ich nie sięgnie strzałami, ale wtedy gdy będzie wiadomo, że mury przy następnym uderzeniu pękną, to łucznikami z tyłu samemu zrobić dziury, bo rząd pionowy przy ataku na zamek ma 7 pól, więc chcą nie chcąc 3 górali i 5 łuczników będzie stanowić drugi rząd, dalej dzieje się tak, że łucznicy podchodzą pole i mogą wystrzelic po 3 strzały, jednocześnie broniąc tę piątkę z tyłu,podsumowując górale nie podejdą pod mury a łucznik nie wyjdzie poza nie, więc można w zasadzie liczyć, że bez rostrzygnięcia

Re: Propozycje zmian

Posted: Friday 21 Jan 2022, 13:24
by Mar
Cóż za gorąca dyskusja :mrgreen:

IMO Ł dobry jako szybkoprodukująca się jednostka do obrony zamku na tierze 1. Inne zastosowania to problem.

Uważam, że ciekawie namieszać by mogło jakby dostał:
-1 ataku na odległość
+1 zasięgu.

Osłabianie wroga w clash jest kluczowe. Jakby łucznik taki był to konkurencja leśnika by przestała istnieć, szybka budowa warsztatu byłaby realnym kierunkiem.

Re: Propozycje zmian

Posted: Friday 21 Jan 2022, 14:54
by Boghute Ara
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 13:24 IMO Ł dobry jako szybkoprodukująca się jednostka do obrony zamku na tierze 1. Inne zastosowania to problem.

Uważam, że ciekawie namieszać by mogło jakby dostał:
-1 ataku na odległość
+1 zasięgu.

Osłabianie wroga w clash jest kluczowe. Jakby łucznik taki był to konkurencja leśnika by przestała istnieć, szybka budowa warsztatu byłaby realnym kierunkiem.
Co takiego? Łucznik miałby mieć zasięg 4, czyli tyle ile Kusznik? :shock: Ciekawe co na to NycU, bo już mój pomysł z podniesieniem Łucznikowi obrony do poziomu 4 go rozzłościł, ale Ty pozamiatałeś. :mrgreen: W każdym bądź razie jestem zdecydowanie na nie, bo teraz to dopiero z Łucznika byłby mega przepakowany killer i nie tylko Leśnik ale już nikt nie stanowiłby dla niego konkurencji.

Re: Propozycje zmian

Posted: Friday 21 Jan 2022, 15:21
by Mar
Boghute Ara wrote: Friday 21 Jan 2022, 14:54
Mar wrote: Friday 21 Jan 2022, 13:24 IMO Ł dobry jako szybkoprodukująca się jednostka do obrony zamku na tierze 1. Inne zastosowania to problem.

Uważam, że ciekawie namieszać by mogło jakby dostał:
-1 ataku na odległość
+1 zasięgu.

Osłabianie wroga w clash jest kluczowe. Jakby łucznik taki był to konkurencja leśnika by przestała istnieć, szybka budowa warsztatu byłaby realnym kierunkiem.
Co takiego? Łucznik miałby mieć zasięg 4, czyli tyle ile Kusznik? :shock: Ciekawe co na to NycU, bo już mój pomysł z podniesieniem Łucznikowi obrony do poziomu 4 go rozzłościł, ale Ty pozamiatałeś. :mrgreen: W każdym bądź razie jestem zdecydowanie na nie, bo teraz to dopiero z Łucznika byłby mega przepakowany killer i nie tylko Leśnik ale już nikt nie stanowiłby dla niego konkurencji.
Miałby wyraźnie mniejsze dmg niż teraz (baza niska więc 1 pkt mniej bardzo obniża względem obecnego dmg). Jest to jedna z droższych jednostek (5 na turę). Obecnie kupowanie tego jest dyskusyjne (grałeś z żywym graczem to wiesz).

Edit: nie pamiętałem, że ma aż 6 więc miałby 5 ciekawe jaka różnica w dmg jest między 4 i 5. Chodzi oto, żeby miał słabszy strzał ale dalej. To byłoby ciekawsze. Bo teraz Ł względem L w wątpliwy sposób wygrywa tylko czasem produkcji a tak to byłby zróżnicowany.

Edit2: w sumie to wypowiedziałem się w złym wątku - mając na myśli goracą dyskusję. Miałem mało czasu i tak wyszło :v