Optymalna strategia podatkowa
: niedziela 08 mar 2020, 23:04
Nie znalazłem na forum takiego dokładnego "badania ekonomicznego wieśniaków" a jedynie obserwacje po wielu godzinach gry, akurat bez zimnych kalkulacji, dlatego zdecydowałem się potestować mechanikę chłopów i podatków. Wyniki:
Wzór na dochód z podatków:
DOCHÓD = POPULACJA × PODATEK × 0.025
Wykonałem trochę testów, z których wynika, że dochód z podatków można opisać powyższą zależnością. Wynik zaokrąglany jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, jak to zwykle bywa przy obliczeniach na liczbach całkowitych.
Okazuje się, że poziom zadowolenia nie ma wpływu na otrzymywany dochód z podatków. Poziom zadowolenia nie ma wpływu również na wzrost (lub spadek) populacji z tury na turę, ale nie mam co do tego pewności.
Wzrost (lub spadek) populacji na turę:
Najlepsza strategia
Najlepsza strategia do otrzymania największego dochodu z podatków to czekanie aż populacja miasta wyniesie 900-1000 (aby uniknąć zarazy), ustawienie wysokiego podatku na jedną turę. W następnej turze zmniejszamy podatek do zera. "Chłopi odpoczywają" 1 lub 2 tury, w zależności jak bardzo chcemy zwiększyć populację naszego miasta. Proces powtarzamy.
Testy potwierdziły ogólne obserwacje zauważone na forum. Tylko warto pamiętać, aby nie zostawiać wysokiego podatku na wiele tur
Wzór na dochód z podatków:
DOCHÓD = POPULACJA × PODATEK × 0.025
Wykonałem trochę testów, z których wynika, że dochód z podatków można opisać powyższą zależnością. Wynik zaokrąglany jest w dół do najbliższej liczby całkowitej, jak to zwykle bywa przy obliczeniach na liczbach całkowitych.
Okazuje się, że poziom zadowolenia nie ma wpływu na otrzymywany dochód z podatków. Poziom zadowolenia nie ma wpływu również na wzrost (lub spadek) populacji z tury na turę, ale nie mam co do tego pewności.
Wzrost (lub spadek) populacji na turę:
- WZROST POPULACJI - wzrost populacji jest losowy. Największy wzrost (pomiędzy 7% a 10%) następuje przy braku podatku, najmniejszy wzrost następuje przy podatku 1.0 (pomiędzy 1% do 7%). Ważna obserwacja: kilka tur po nałożeniu podatku wzrost jest zmniejszony o kilka %.
- SPADEK POPULACJI - spadek wynosi od 6% do aż 15% i jest losowy. Spadek następuje od podatku 1.1 wzwyż. Przy mniejszych podatkach spadek jest łagodny. Istotna uwaga: przez kilka tur po nałożeniu wysokiego podatku "prędkość" spadku populacji wzrasta. Przykładowo po pierwszej turze spadek wynosi 11%, a w następnej będzie z pewnością wyższy, na przykład 13%, nigdy nie mniejszy. Ta zasada po kilku turach przestaje działać.
Najlepsza strategia
Najlepsza strategia do otrzymania największego dochodu z podatków to czekanie aż populacja miasta wyniesie 900-1000 (aby uniknąć zarazy), ustawienie wysokiego podatku na jedną turę. W następnej turze zmniejszamy podatek do zera. "Chłopi odpoczywają" 1 lub 2 tury, w zależności jak bardzo chcemy zwiększyć populację naszego miasta. Proces powtarzamy.
Testy potwierdziły ogólne obserwacje zauważone na forum. Tylko warto pamiętać, aby nie zostawiać wysokiego podatku na wiele tur