Boghute Ara pisze: ↑wtorek 18 maja 2021, 22:39Hmm.. czyli jednak plik MAPS.RES znajduje się w wersji z GOGa? Pytam, bo widziałem Twój usunięty wpis na forum o tym, że ta wersja rzekomo jest po pozbawiona?
![Sfrustrowanie :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mój brat ma wersję z GOGa, więc sam chętnie sprawdziłbym strukturę plików.
Już się tłumaczę, post skasowałem bo napisałem to przed wyjaśnieniem sprawy i mogło to kogoś wprowadzić w błąd - nikt nie odpowiedział więc uznałem, że tak będzie lepiej.
Sytuacja wygląda następująco, jak kupisz grę na GOG to możesz pobrać 3 wersje językowe PL, EN i RU.
1) PL to wersja pod DOS - są tylko 4 pliki .RES tj. normal, minimum, maximum i setup - jej plik Clash.exe jest większy od tego z wersji EN.
2) EN to wersja która też chodzi na DOS ale była odpalana z poziomu Win95 - jest podobna do wersji którą mam na płycie ale nie całkiem, bo filmy nie są w IS.RES tylko w folderze AVI jako luźne pliki a z tego co kojarzę i czytałem IS.RES był w dawnym Clashu (nie mam go tu teraz i nie sprawdzę).
3) RU nie sprawdzałem ale domyślam się, że to to samo co PL tylko po rosyjsku.
Żeby było śmieszniej te pliki AVI z wersji EN odpalają mi się tylko niektóre - część ma błąd a instalowałem wszystkie kodeki jakie się dało.
Boghute Ara pisze: ↑wtorek 18 maja 2021, 22:39Szczerze mówiąc ja również potrzebowałbym czegoś na wzór odwróconego Unpackera, czyli właściwie Repackera.
![Sarkazm ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Przydałoby mi się to zwłaszcza do podmiany ekranu tytułowego w moim modzie, ale również do podmiany grafik Rycerstwa i Ciężkiej jazdy, grafik murów na 2. i 3. poziomie technologicznym, a być może nawet stworzenia w jakiś sposób grafik symbolizujących bonus w trakcie poruszania się po Pustyni i Bagnach.
Można byłoby też na próbę wywalić z animacji strzałów leśnika niektóre klatki (2-3) aby robił to szybciej. Zadbano o detale ale kurde to zniechęca mnie do bitew z udziałem więcej niż 1 tej jednostki.
Boghute Ara pisze: ↑wtorek 18 maja 2021, 22:39Chyba ktoś już wcześniej wspominał na forum o tym, że istnienie edytora map zaszytego w grze jest całkiem prawdopodobne.
![Pomysł :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Skoro zostawili ordynarnie miejsca na 10 map to może zostawili też cały edytor. Ogółem widać że nie mieli czasu albo im się nie chciało albo był jakiś powód inny że map jest dość mało - niektóre mapy powtarzają się (różne miejsca startowe) mimo całkiem innej nazwy (jakby planowali nową mapę ale zrezygnowali z tego na rzecz szybszej opcji), w multi też są mapy z kampanii.
W ogóle biorąc pod uwagę ubogość elementów na mapach Clasha (kafelki terenu są super, pisze o interaktywnych obiektach) - zastanawiałem się, czy nawet jakbym miał edytor to czy stworzyłbym ciekawą mapę. Myślałem o takiej w której fundamenty są pomiędzy graczami bo od nich zależy rozwój technologii - ale w Clash wystarczy zacząć budować zamek/twierdzę żeby mieć wejściówkę na tech 2 - nie trzeba skończyć tej budowy. W praktyce można 1 budowniczym skoczyć i "zaklepać".
Myślałem też o mapie w której na środku jest delta i port, każdy z graczy ma podobny dystans do portu, i góry są tak ułożone, że gracze muszą mijać port jeśli "naziemnymi" jednostkami chcą zaatakować. Dodatkowo przy porcie dałoby się 2 fundamenty. Przy czym z tym AI i tak zawsze byłoby łatwo.
Ciekawa byłaby też mapa na której zaczynamy z twierdzami zamiast z zamkami (z tilesów wynika że byłoby to możliwe) + brak fundamentów. Gra byłaby trudna bo AI kantuje na kasie a gracz musiałby cisnąć góralami a potem co?
![Duże szczęście, bardzo dobry humor :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
tylko dużo skarbów powinno być.
Ciekawa byłaby też mapa na której zaczynamy z samymi budowniczymi i mamy ich np. 6 ale każdy zamek jest na wysepce z dojściem przez most (żeby móc pułapkami się obronić). Ogółem celowałbym w małe mapki jakby dało się dodać - szybki start i zamieszanie na mapie.
Przy oskryptowanych świątyniach na wzór kampanii - można byłoby też zrobić mapę na której nie ma fundamentów, zaczynamy z zamkami ale jednostki z twierdzy i wyższych poziomów są w odległych miejscach - trzeba byłoby więc szybko wyruszyć do świątyń / miejsc kultu. W ogóle to jest słabe, że w Clash nie ma na mapie świątyni wg. wybranej frakcji tylko np. wybierasz chrześcijan a zaczynasz i obok zamku masz miejsca kultu
![Neutralny :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Już w Heroes II zrobiono budynki zależne od frakcji z tego co kojarzę.