Dodanie map - kwestie techniczne
: poniedziałek 17 maja 2021, 17:15
Nie wiem czy ktoś tu jeszcze jest ale cześć.
Przyglądałem się ostatnio tematowi pojedynczych map. Do gry dodano ich 20 ale "przygotowano miejsce" dla 30. Jak wiadomo kiedy przewiniemy listę map do Raozji to możemy przewijać ją dalej, pojawia się puste pole. Jest tam 10 kolejnych pozycji tabeli.
Pliki map z folderu MAPS.RES ponazywane są kolejno MULTI1, MULTI2 etc. Możemy wybrać pozbawioną tytułu mapę pod wpisem Raozja. Wówczas DOSowa wersja gry się wypłaszczy bez komunikatu a ta dla Windows95/MS-DOS pokaże komunikat o brakującym pliku MULTI21, MULTI22 itd. zależnie od tego którą pozycję zaznaczymy (testowane na wersjach z GOG).
Czyli gra chce otwierać 10 kolejnych plików - wywala się bo brakuje ich w pliku MAPS.RES. Nie udało mi się ustalić czy potrzebny jest tylko plik MULTI21 czy nowa mapa powinna też mieć jakieś pliki .MAB - ważą one zaledwie 1 KB - być może zawierają jakieś informacje (startowe jednostki poszczególnych graczy?) - być może kolejna mapka multi nie potrzebowałaby nowych plików .MAB.
Aby to sprawdzić należałoby użyć Unpackera Griza - skopiować jakąś mapę i nazwać plik MULTI21 a następnie w ramach odwróconego procesu stworzyć nowy MAPS.RES z zaimplementowanym plikiem i sprawdzić czy klon mapy dobrze działa - niestety Unpacker działa tylko w jedną stronę. Choć domyślam się, że oryginalnie to tak nie działało, bo w plikach gry są resztki edytora map (ramka interfejsu i teksty widoczne po otwarciu clash.exe w trybie odczytu hexów). Adresy z nazwami map są obok siebie w .EXE ale nie ma tam niestety miejsc na wpisanie nazw map 21-30.
Śmiałbym się jakby edytor do map był cały czas zaszyty w grze tylko jego włączanie jakoś odcięte albo zakamuflowane Próbowałem nawet wywołać jakąś konsolę w Clashu ale nie napotkałem nic takiego Muszę odkopać przy jakiejś okazji płytę z Clashem bo te wersje z GOGa są skopane - angielska jest wersją rzekomo dla Win95 i jest tam więcej plików .RES, polska wersja nie ma części tych plików (w zamian Clash.exe ma więcej danych) i działa inaczej, a żadna wersja nie ma pliku IS.RES etc. Muszę obadać oryginał i sprawdzić jak to było.
Przyglądałem się ostatnio tematowi pojedynczych map. Do gry dodano ich 20 ale "przygotowano miejsce" dla 30. Jak wiadomo kiedy przewiniemy listę map do Raozji to możemy przewijać ją dalej, pojawia się puste pole. Jest tam 10 kolejnych pozycji tabeli.
Pliki map z folderu MAPS.RES ponazywane są kolejno MULTI1, MULTI2 etc. Możemy wybrać pozbawioną tytułu mapę pod wpisem Raozja. Wówczas DOSowa wersja gry się wypłaszczy bez komunikatu a ta dla Windows95/MS-DOS pokaże komunikat o brakującym pliku MULTI21, MULTI22 itd. zależnie od tego którą pozycję zaznaczymy (testowane na wersjach z GOG).
Czyli gra chce otwierać 10 kolejnych plików - wywala się bo brakuje ich w pliku MAPS.RES. Nie udało mi się ustalić czy potrzebny jest tylko plik MULTI21 czy nowa mapa powinna też mieć jakieś pliki .MAB - ważą one zaledwie 1 KB - być może zawierają jakieś informacje (startowe jednostki poszczególnych graczy?) - być może kolejna mapka multi nie potrzebowałaby nowych plików .MAB.
Aby to sprawdzić należałoby użyć Unpackera Griza - skopiować jakąś mapę i nazwać plik MULTI21 a następnie w ramach odwróconego procesu stworzyć nowy MAPS.RES z zaimplementowanym plikiem i sprawdzić czy klon mapy dobrze działa - niestety Unpacker działa tylko w jedną stronę. Choć domyślam się, że oryginalnie to tak nie działało, bo w plikach gry są resztki edytora map (ramka interfejsu i teksty widoczne po otwarciu clash.exe w trybie odczytu hexów). Adresy z nazwami map są obok siebie w .EXE ale nie ma tam niestety miejsc na wpisanie nazw map 21-30.
Śmiałbym się jakby edytor do map był cały czas zaszyty w grze tylko jego włączanie jakoś odcięte albo zakamuflowane Próbowałem nawet wywołać jakąś konsolę w Clashu ale nie napotkałem nic takiego Muszę odkopać przy jakiejś okazji płytę z Clashem bo te wersje z GOGa są skopane - angielska jest wersją rzekomo dla Win95 i jest tam więcej plików .RES, polska wersja nie ma części tych plików (w zamian Clash.exe ma więcej danych) i działa inaczej, a żadna wersja nie ma pliku IS.RES etc. Muszę obadać oryginał i sprawdzić jak to było.