Nowi na forum

Dyskusje o rozgrywce w Clash

Moderator: Boghute Ara

Awatar użytkownika
Boghute Ara
Administrator
Posty: 152
Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Nowi na forum

Post autor: Boghute Ara » środa 21 lut 2018, 18:48

Amer pisze:
wtorek 20 lut 2018, 23:47
Co do sugestii to nie wiem, czy osoba, która myli rodzaj gramatyczny czerwia, jest odpowiednia do udzielania językowych porad, ale z chęcią zredagowałbym teksty dostępne na stronie i wyeliminował parę drobnych językowych błędów, np. Clasha (zamiast: Clash'a), tę cenę (zamiast: tą cenę) itp. W wielu miejscach mowa też o ilości PA, zamiast liczbie PA (bo punkty akcji są policzalne). Ten ostatni błąd zdarza się nawet na stronach PWN-u i pewnie nie jest to kwestia najważniejsza, no ale... ;)
Z tą ceną będzie poprawione, liczba PA również, natomiast jeżeli chodzi o Clasha/Clash'a to jaka w końcu wersja jest Twoim zdaniem prawidłowa, bo na stronie wszędzie widzę Clash'a? :roll: Zresztą nieważne, bo zgodnie ze stroną PWN odmiana wyrazów obcych przez przypadki nie jest do końca ustalona:
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/apost ... 11890.html
Amer pisze:
wtorek 20 lut 2018, 23:47
Trochę istotniejszą sprawą, którą chciałem poruszyć, jest uszeregowanie działów na stronie głównej. Podczas pierwszej lektury (na stronę trafiłem parę miesięcy temu i przeczytałem już parę razy :geek: ) nieco dezorientowało mnie, że np. dział Budowanie nie znajduje się bezpośrednio koło Zamków i twierdz (oraz np. Pułapki, czyli kolejnej rzeczy, którą można zrobić tylko Budowniczym). Albo opis Jednostek najpierw, a dopiero potem, że się męczą, że mają morale i status. Nie wiem, jak inni to widzą, ale - tak mi się wydaje - że przemeblowanie działów i ustawienie ich w nieco innej kolejności byłoby czytelniejsze. Aczkolwiek nie śmiem być kategorycznym, ot rzucam myśl.
Przy tworzeniu strony i ustalaniu kolejności działów nie kierowałem się żadnym konkretnym kluczem, z wyjątkiem kilku pierwszych działów, m.in. Misje, Kampania czy Początek rozgrywki, a potem to już właściwie jak leci. W każdym bądź razie zmiana ich kolejności jest do zrobienia, więc z pewnością wezmę pod uwagę Twoją sugestię.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:

Amer
Posty: 11
Rejestracja: niedziela 18 lut 2018, 16:36

Re: Nowi na forum

Post autor: Amer » czwartek 22 lut 2018, 15:24

Boghute Ara pisze:
środa 21 lut 2018, 18:48
Z tą ceną będzie poprawione, liczba PA również, natomiast jeżeli chodzi o Clasha/Clash'a to jaka w końcu wersja jest Twoim zdaniem prawidłowa, bo na stronie wszędzie widzę Clash'a? :roll: Zresztą nieważne, bo zgodnie ze stroną PWN odmiana wyrazów obcych przez przypadki nie jest do końca ustalona:
https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/apost ... 11890.html
Podoba mi się Twoje podejście do tematu: jest błąd, poprawiasz. Na innych stronach można się zderzyć z murem w przypadku takich mniejszych spraw.

Co do odmiany wyrazów obcych, to akurat odmiana jest jasna (jak i jasne jest użycie apostrofu), kłopot może sprawić jedynie wybór jednej formy, bo możliwości bywa kilka. Ale nie w każdym wypadku, tylko wówczas gdy w wyrazie są nieme głoski. Z grubsza zasada jest taka, że apostrof jest po niemej głosce. Dlatego jeśli decydujemy się na taką formę (np. "hardcore'owy"), to musi być apostrof po niemym "e". Ale możesz wybrać formę równorzędną bez tego niemego "e", tj. hardcorowy. W poradzie mówi się o "wygoogle'uj", praktyka pokazuje, że ludzie wolą nieco spolszczyć i pisać "wygoogluj". Błędem byłoby jedynie pisać: "wygoogleuj". Skoro jest niema zgłoska, musi być apostrof. Przykładów jest więcej: albo lite'owy, albo lajtowy.

I dlatego "Disneya", ale "Pierre'a". A skoro nazwę gry, na forum której jesteśmy, wymawia się "klesz", stąd wyłącznie "Clasha". Gdyby czytało się to jak "kles", to wtedy byłoby "Clash'a".

Konin3D
Posty: 23
Rejestracja: sobota 24 cze 2017, 18:34
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Nowi na forum

Post autor: Konin3D » czwartek 22 lut 2018, 17:07

Na wstępie witam nowego użytkownika.

Co do tych apostrofów, to ja osobiście stosuję takie zasady:

1. przy odmianie imion w języku angielskim daję apostrof
2. przy nazwach kończących się na samogłoskę daję apostrof
3. przy nazwach, które nie kończą się samogłoską, nie daję apostrofu.

Oczywiście czasem zdarzy się, że któraś z powyższych zasad nie jest zastosowana, ale to zależy czasem od samego angielskiego słowa. Czasem jest też tak, że przy odmianie słowa przez liczby i osoby, usuwam np. liczbe mnoga, aby po polsku nie robić czegoś w stylu liczby mnogiej od liczby mnogiej, np. The Sims -> Simowie, Simy; Jack -> Jack'a (różne przykłady z moich zasad)

Są też takie nazwy, których po prostu nie odmieniam, jeżeli dana nazwa nie odzwierciedla konkretnej odmiany, np. Spore (jaki to rodzaj, aby potem zastosować końcówkę?).


A co do słów lajtowy, hardcorowy itp. to są po prostu spolszczenia słów angielskich.


I na sam koniec... W sumie w grze Clash jest Czerw, ale na upartego, jako że to jest jednostka w pewnym sensie fikcyjna (bo kto na serio czymś takim w realu walczy) można ustalić, że to jest ten czerw, którym atakujemy. Taki wyjątek od biologiczno-językowej reguły. Ale że filologii języka polskiego nie kończyłem, to ta drobna uwaga końcowa może być pominięta... Bo inaczej dlaczego skrzydlak to nie po prostu latająca i ziejąca ogniem płaszczka?

Mad Hatter
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 25 mar 2018, 18:40

Re: Nowi na forum

Post autor: Mad Hatter » niedziela 25 mar 2018, 19:40

Witam wszystkich

Szukałem informacji na temat Golema od Leryx Longsoft a przez przypadek trafiłem na te forum, zauważyłem jednak że są tu osoby z tej firmy to postanowiłem założyć konto, a nóż może dowiem się coś ciekawego o tym projekcie bo gra bardzo mi się spodobała.

Clash'a również lubię.

Pisząc o sobie
Jestem uczącym się jeszcze indykiem i moje jednoosobowe studio nazywa się Omegan's Domain.
Obrazek

W chwili obecnej realizuje grę o nazwie: "Problem plemienia Taka-Łiki" i jest to prosta strategia turowa z plemiennymi/azteckimi narodami w roli głównej, co ważnego wraz z grą powstaje mój autorski silnik gry "Hatter's Game Engine" (w skrócie HGE) tworzony w Javie.
Obrazek
(Mad Hatter Workshop to moja stara nazwa która jeszcze obowiązuje tylko na DA).

Oprócz tego w ramach aktywnej przerwy od głównego projektu realizuje projekty poboczne (tworze nowe oznaczone wersją 0.1 lub aktualizuje obecne +0.1) gdzie testuje czy silnik spełnia swoje założenia i eksperymentuje ze stylami graficznymi.
Na przykład:
"Mała wojna" - łopatologicznie prosta i dynamiczna strategia turowa do 8 graczy przy jednym kompie:
Obrazek Obrazek
"Wojna baz"-(muszę zmienić nazwę bo ta jest zajęta) side-scrolling rts
Obrazek
Moc przeciw Magii (MvsM) - mini klon serii Heroes of Might and Magic
Obrazek
(Aktualizacja cyklopa z wersji 0.1 na 0.2)
Obrazek

Jak widać lubię pixel art w grach (achhh... ten Warcraft 1) ale w 3D i digitalu również robię.
Obrazek

Myślałem kiedyś o zrobieniu mini klona Clash'a i powoli staje się to realne tylko muszę zaktualizować MvsM.
Możliwe że również zrobię to w pixel art'cie i może w rozdzielczości 320x240, będzie kilka nacji ale proponuje aby wszyscy mieli to samo więc będą się różnili tylko wyglądem i przynależnością więc każdy gracz dobierze taki typ armii jaki będzie odpowiadało jego strategi.
Co do jakich narodów to chciałbym coś pokręconego czy surrealistycznego, jak twórczość Hieronim Bosch'a, Beksiński czy American McGees.

Jak chcecie więcej popatrzeć na moje udziwnienia to:
https://madhatterworkshop.deviantart.co ... ?catpath=/
https://www.youtube.com/user/MadHatterDomain
https://gamejolt.com/@OmegansDomain/games

Jerzy Poprawa
Posty: 24
Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06

Re: Nowi na forum

Post autor: Jerzy Poprawa » wtorek 24 kwie 2018, 13:47

hej!

O Golemie napisałem cały artykuł w CDA, w 2016 z tego co pamiętam, na 2 strony.

Mad Hatter
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 25 mar 2018, 18:40

Re: Nowi na forum

Post autor: Mad Hatter » niedziela 29 kwie 2018, 13:11

Dzięki, a jak to mogę przeczytać?
Wolałbym uniknąć płacenia za cały magazyn a wolałbym dowiedzieć to co było za kulisami bo grę przeszedłem i nie chce tu tekst który mówi jakie błędy są lub czo nas czeka.

ODPOWIEDZ