Spostrzeżenia
Moderator: Boghute Ara
Spostrzeżenia
W tym temacie proponuję podzielenie się wszystkimi zaobserwowanymi ciekawostkami i zebranie ich do przysłowiowej "kupy". Być może przyda się to przy opracowywaniu strategii etc.
Od siebie napiszę, że zawsze interesował mnie sposób liczenia obrażeń podczas bitwy. Zauważyłem, że ranne jednostki dostają znacznie więcej obrażeń, zadając jednocześnie znacznie mniej. Sprawia to, że takimi jednostkami należałoby atakować jedynie co najmniej równie osłabione.
Z konkretniejszych informacji - zaobserwowałem jak zadawane są obrażenia od broni dystansowej. Tutaj powyższa zasada działa tylko połowicznie - obrażenia zależą jedynie od stopnia zranienia strzelca. W pełni zdrowy strzelec ZAWSZE zadaje obrażenia w wysokości dwukrotności wartości swojej walki dystansowej, niezależenie od obrony i stanu zdrowia przeciwnika.
Zachęcam do rozwinięcia tematu
Od siebie napiszę, że zawsze interesował mnie sposób liczenia obrażeń podczas bitwy. Zauważyłem, że ranne jednostki dostają znacznie więcej obrażeń, zadając jednocześnie znacznie mniej. Sprawia to, że takimi jednostkami należałoby atakować jedynie co najmniej równie osłabione.
Z konkretniejszych informacji - zaobserwowałem jak zadawane są obrażenia od broni dystansowej. Tutaj powyższa zasada działa tylko połowicznie - obrażenia zależą jedynie od stopnia zranienia strzelca. W pełni zdrowy strzelec ZAWSZE zadaje obrażenia w wysokości dwukrotności wartości swojej walki dystansowej, niezależenie od obrony i stanu zdrowia przeciwnika.
Zachęcam do rozwinięcia tematu
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Spostrzeżenia
Zgadza się. Akurat jeżeli chodzi o czysto matematyczne obliczenia to nie mam zielonego pojęcia jak ma się energia jednostek i ich parametr obrony do wielkości obrażeń przez nich zadawanych i otrzymywanych, ale to co napisałeś faktycznie jest prawdą, tzn. jednostki posiadające energię poniżej określonego poziomu stają się praktycznie bezużyteczne w walce, o ile nie atakują kogoś równie rannego, natomiast w pełni zdrowe jednostki atakujące kogoś poważnie poszczerbionego tracą bardzo niewielką część swojej energii lub nawet wcale.Dreno pisze:Od siebie napiszę, że zawsze interesował mnie sposób liczenia obrażeń podczas bitwy. Zauważyłem, że ranne jednostki dostają znacznie więcej obrażeń, zadając jednocześnie znacznie mniej. Sprawia to, że takimi jednostkami należałoby atakować jedynie co najmniej równie osłabione.
Wydaje mi się raczej, że powodem tego jest fakt, że jednostki miotające oddając strzał nie tracą przy tym energii jak ma to miejsce w przypadku ataku wręcz, co sprawia, że ich ataki wydają się być bardziej śmiercionośne. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że w pełni zdrowy Leśnik na złotym statusie zabierze 4 strzałami dokładnie tyle samo energii Smokowi co Pospolitemu Ruszeniu?Dreno pisze:Z konkretniejszych informacji - zaobserwowałem jak zadawane są obrażenia od broni dystansowej. Tutaj powyższa zasada działa tylko połowicznie - obrażenia zależą jedynie od stopnia zranienia strzelca. W pełni zdrowy strzelec ZAWSZE zadaje obrażenia w wysokości dwukrotności wartości swojej walki dystansowej, niezależenie od obrony i stanu zdrowia przeciwnika.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: Spostrzeżenia
Właśnie to chcę powiedzieć! Jestem co do tego stuprocentowo przekonany. Jednostki miotające ZAWSZE zadają obrażenia w wielkości DWUKROTNOŚCI swojej wartości ataku prawdopodobnie razy procent ich wartości zdrowia (co do tego nie jestem jeszcze stuprocentowo pewien, jak znajdę chwilę na Clasha to się upewnię). Wartość obrony broniącego się ani stan jego zdrowia nie ma tu żadnego znaczenia. Często znajduje to zastosowanie w strategiach - jednostki zdrowe, o dużym współczynniku obrony najpierw osłabiamy łucznikami, a następnie dobijamy jednostkami walczącymi wręcz. Powiem nieskromnie, że wypracowałem już tyle taktyk, że moje oddziały są jak tych słynnych 300 spartanWydaje mi się raczej, że powodem tego jest fakt, że jednostki miotające oddając strzał nie tracą przy tym energii jak ma to miejsce w przypadku ataku wręcz, co sprawia, że ich ataki wydają się być bardziej śmiercionośne. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że w pełni zdrowy Leśnik na złotym statusie zabierze 4 strzałami dokładnie tyle samo energii Smokowi co Pospolitemu Ruszeniu?
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Spostrzeżenia
Muszę powiedzieć, że miałeś rację. Właśnie przed chwilą sprawdziłem to w praniu - wziąłem Leśnika, wpisałem mu kod na złoty status, a następnie zaatakowałem nim dwuosobowy oddział złożony z Górala i Pospolitego ruszenia na białym statusie. Góral miał 8 pkt. obrony, Pospolite ruszenie 3 pkt., natomiast Leśnik miał siłę strzału równą 12. Co się okazało? Każdy strzał Leśnika zabierał obu jednostkom dokładnie 24 pkt. energii, czyli dwukrotność jego siły strzału.Dreno pisze:Jednostki miotające ZAWSZE zadają obrażenia w wielkości DWUKROTNOŚCI swojej wartości ataku prawdopodobnie razy procent ich wartości zdrowia (co do tego nie jestem jeszcze stuprocentowo pewien, jak znajdę chwilę na Clasha to się upewnię). Wartość obrony broniącego się ani stan jego zdrowia nie ma tu żadnego znaczenia.Wydaje mi się raczej, że powodem tego jest fakt, że jednostki miotające oddając strzał nie tracą przy tym energii jak ma to miejsce w przypadku ataku wręcz, co sprawia, że ich ataki wydają się być bardziej śmiercionośne. Bo chyba nie chcesz powiedzieć, że w pełni zdrowy Leśnik na złotym statusie zabierze 4 strzałami dokładnie tyle samo energii Smokowi co Pospolitemu Ruszeniu?
Następnie przeprowadziłem drugą walkę, w której naprzeciwko siebie stanęli Leśnik na złotym statusie i Góral na białym. Najpierw jednak uderzyłem Góralem Leśnika, przez co po tym ataku Góral miał 95 pkt. energii a Leśnik 89 pkt. W kolejnej turze zacząłem strzelać Leśnikiem do Górala i tym razem każdy strzał Leśnika zabierał Góralowi 20 pkt. energii, czyli już nieco mniej niż wcześniej, z powodu ran które Leśnik odniósł w wyniku ataku Górala. Nie potrafię tego jednak wyliczyć w żaden matematyczny sposób.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: Spostrzeżenia
Jesteśmy blisko... uważałem, żeGóral miał 95 pkt. energii a Leśnik 89 pkt. W kolejnej turze zacząłem strzelać Leśnikiem do Górala i tym razem każdy strzał Leśnika zabierał Góralowi 20 pkt. energii, czyli już nieco mniej niż wcześniej, z powodu ran które Leśnik odniósł w wyniku ataku Górala. Nie potrafię tego jednak wyliczyć w żaden matematyczny sposób.
Wartość ataku = 0.02 * Ilość zdrowia atakującego [wartość od 1 do 100) * wartość ataku dystansowego atakującego.
Policzmy zatem:
0,02 *
w tym przypadkuIlość zdrowia atakującego [wartość od 1 do 100)
*Leśnik 89 pkt
w tym przypadkuwartość ataku dystansowego atakującego.
Po wstukaniu 0,02 * 89 * 12 uzyskamy wynik 21,36. Tak blisko 20... ale to jednak nie toLeśnik miał siłę strzału równą 12
Jakbyś znalazł chwilkę zrób jeszcze kilka testów i zapisz wyniki, może wykminię co tam dokładnie siedzi. Wydaje mi się, że oprócz wartości obrony ilość punktów życia ofiary również nie ma znaczenia, dałbyś radę to sprawdzić?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06
Re: Spostrzeżenia
Mogę sprawdzić w starych notatkac algorytm obliczania/zadawania obrażeń, jakby co, bo mam sporo zarchiwizowanych notatek z tamtych czasów.
Re: Spostrzeżenia
Gdyby udało Ci się coś znaleźć byłoby naprawdę super! Jakbyś po drodze znalazł jeszcze jakąś paczkę z dźwiękami to już w ogóle byłbym wniebowziętyMogę sprawdzić w starych notatkac algorytm obliczania/zadawania obrażeń, jakby co, bo mam sporo zarchiwizowanych notatek z tamtych czasów.
- Boghute Ara
- Administrator
- Posty: 287
- Rejestracja: piątek 18 gru 2015, 21:02
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Spostrzeżenia
Jak znajdę chwilę wolnego czasu to się postaram, no chyba, że do tego czasu Jerzy wrzuci na forum coś ze swoich zapisków co nieco rozjaśni nam w głowach odnośnie systemu walki.Dreno pisze:Jakbyś znalazł chwilkę zrób jeszcze kilka testów i zapisz wyniki, może wykminię co tam dokładnie siedzi. Wydaje mi się, że oprócz wartości obrony ilość punktów życia ofiary również nie ma znaczenia, dałbyś radę to sprawdzić?
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: piątek 29 sty 2016, 10:06
Re: Spostrzeżenia
Dźwięków nie mam a notatek poszukam jak już skończymy najnowsze CDA, bo wiecie - najpierw obowiązki...
Re: Spostrzeżenia
Z pozoru proste i niemądre pytanie - jak poruszacie się po planszy? Ja na przykład przemieszczam się normalnie tylko po drodze lub gdy odkrywam teren, lub też jednostkami latającymi na wprost. W pozostałych przypadkach poruszam się przez dołączanie oddziałów. Ktoś z was tak robił? To rozwiązanie ma same plusy - brak przyrostu zmęczenia, a nawet odpoczynek, brak kary za trudny teren czy ruch po skosie - nic. Każdy ruch, skos po górach, skraj bagna czy zwykła równina - wszystko kosztuje 4 PA. Wyklucza to chodzenia pojedynczą jednostką - zawsze muszą być co najmniej 2. Często dosyć istotne w przypadku budowniczych na początku gry, kiedy wiadomo, że nie stać nas na luksus odpoczynku tych jednostek, a ich jak najszybsze tempo wykonywania zadań jest dosłownie na wagę złota. U mnie, gdy mają za zadanie budowę twierdzy, zamku, czy wieży, zazwyczaj chodzą dwójkami, więc nie ma problemu. Pojedynczy budowniczy, który chodzi głównie na wykopaliska, zazwyczaj dostaje ode mnie 10 sztuk złota do dołączania.