Pracujemy!

Dyskusje o modyfikacji do Clash

Moderator: Boghute Ara

Post Reply
Dreno
Posts: 71
Joined: Tuesday 26 Jan 2016, 16:23

Pracujemy!

Post by Dreno »

Witam raz jeszcze wszystkich! W tym temacie proponuję wrzucać wszelkie informacje o naszych poczynaniach w kierunku stworzenia Clasha Deluxe. Dzisiaj ogarnąłem chwilkę wolnego czasu, ogarnąłem sobie działającego Clasha i programy do rejestrowania dźwięku. Tak jak pisałem, nie znalazłem żadnej alternatywy do uzyskania tych dźwięków w inny sposób, a jako, że "nic się nie zmienia od na dupie siedzenia", postanowiłem te dźwięki po prostu nagrać! Problem pojawia się dopiero przy nagrywaniu dźwięków, kiedy jednostka ma się gdzieś przemieścić - dźwięk zlewa się wówczas z krokami :?
Pamiętacie może jakieś miejsce, gdzie można by temu zaradzić? Słychać kroki na moście?
I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG
squall
Posts: 6
Joined: Sunday 24 Jul 2016, 13:49

Re: Pracujemy!

Post by squall »

Dreno wrote: I jeszcze pytanie do programistów - w jakim formacie miałbym nagrywać te dźwięki? Póki co robiłem w .OGG
Jeśli chodzi o assety do gier, to zawsze je twórz w formatach jak najbardziej bezstratnych - czyli np. jeśli chodzi o audio - to jako WAV, tak samo grafika - np. unikaj JPGów na rzecz czystych BMP, DDS czy PNG. Assety do Clasha akurat nie będą ważyły kilkanaście giga więc dysk się nie przepełni :) A skompresować je zawsze można później jak już będzie się zamykać paczki z danymi.

Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku? Znane mi są przypadki fanowskich produkcji, o których dowiedziało się nintendo czy inna korpo i kazali pozamykać. Chodzi mi o to - że będziemy inwestować swój czas, a może się okazać że na próżno.
Może warto by jakiegoś prawnika na forumprawne zapytać?
Dreno
Posts: 71
Joined: Tuesday 26 Jan 2016, 16:23

Re: Pracujemy!

Post by Dreno »

Poważnie się zastanawiam nad rejestrowaniem tych dźwięków... może jest jakiś sposób, aby je odzyskać? Wszystkie zasoby są zapisane w plikach .RES
Jeżeli ktoś zna jakiś sposób, aby to archiwum otworzyć, proszę, niech spróbuje. (jeżeli ktoś nie ma kopii gry to chętnie podeślę)
Co do tej licencji nie przejmowałbym się tym. To tylko fanowska produkcja, a nie żaden hicior, aby Longsoft się nami zainteresował. Bo Longsoft a Nintendo to jednak różnica ;)
User avatar
Griz
Posts: 45
Joined: Sunday 31 Jul 2016, 19:03

Re: Pracujemy!

Post by Griz »

squall wrote: Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku?
W najgorszym wypadku nadal możemy korzystać z assetów wczytanych z oryginalnej instalacji gry. Projekty takie jak Openttd pozwalą na wczytanie oryginalnych plików gry, podobnie jak porty dooma.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: Pracujemy!

Post by Boghute Ara »

squall wrote:Ja mam przy okazji takie pytanie, mniej techniczne ale myślę że bardzo istotne - orentowaliście się może w temacie licencji na tego typu oprogramowanie? Nie mając kodu, ale wykorzystując oryginalne assety - czy to jest w porządku? Znane mi są przypadki fanowskich produkcji, o których dowiedziało się nintendo czy inna korpo i kazali pozamykać. Chodzi mi o to - że będziemy inwestować swój czas, a może się okazać że na próżno.
Co prawda w przeciwieństwie do Nintendo Leryx Longsoft już dawno nie istnieje, ale Pan Jarosław Modrzejewski dalej prężnie działa w branży gier komputerowych, o czym można przeczytać m.in. TUTAJ. Dlatego w razie sukcesu ewentualnego remake'u Clasha mogą się z jego strony pojawić jakieś roszczenia odnośnie praw autorskich czy innych form własności intelektualnej.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Jerzy Poprawa
Posts: 26
Joined: Friday 29 Jan 2016, 10:06

Re: Pracujemy!

Post by Jerzy Poprawa »

"prężnie" to PEWNA przesada. :)
Grunaldi
Posts: 5
Joined: Friday 03 Jun 2016, 19:05
Location: Lublin

Re: Pracujemy!

Post by Grunaldi »

Witam :) Dzisiaj dostałem maila od naszego kochanego admina :D i naszła mnie myśl. A gdyby tak spróbować stworzyć grę na silniku Unity? Np. jakby w kilka osób spróbować chociaż zrobić wersję demo? Wiem, że to nie jest proste, bo sam próbowałem kiedyś sił w Unity, ale może wspólnymi siłami coś by nam wyszło? Co myślicie?
Grunaldi
Posts: 5
Joined: Friday 03 Jun 2016, 19:05
Location: Lublin

Re: Pracujemy!

Post by Grunaldi »

Update :D Właśnie zobaczyłem, że mamy post z OpenClash. Czyli to co napisałem już nie ważne :P
Konin3D
Posts: 75
Joined: Saturday 24 Jun 2017, 18:34
Location: Konin
Contact:

Re: Pracujemy!

Post by Konin3D »

Mam u siebie wydobyte z oryginalnego pliku pliki z muzyka, ale tylko z muzyką z Clasha. Innych plików jak na razie nikt nie wydobył. Zatem muzyka z map, zamków już jest, jakby co. Tylko niech osoby, które nad oryginałem pracowały (te, które są tu zarejestrowane) się wypowiedzą, czy mogę ewentualnie te pliki (format mp3) udostępnić.
User avatar
Boghute Ara
Administrator
Posts: 287
Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
Location: Toruń
Contact:

Re: Pracujemy!

Post by Boghute Ara »

Konin3D wrote:Mam u siebie wydobyte z oryginalnego pliku pliki z muzyka, ale tylko z muzyką z Clasha. Innych plików jak na razie nikt nie wydobył. Zatem muzyka z map, zamków już jest, jakby co. Tylko niech osoby, które nad oryginałem pracowały (te, które są tu zarejestrowane) się wypowiedzą, czy mogę ewentualnie te pliki (format mp3) udostępnić.
Tak się składa, że jeden z użytkowników tego forum o nicku Griz stworzył program do rozpakowywania niektórych zasobów gry, m.in. muzyki, dzięki czemu każda osoba posiadająca Clasha może ją sobie sama wydobyć. ;) Po więcej szczegółów zapraszam do TEGO tematu. A nawet jeśli ktoś nie posiada własnej kopii gry a byłby zainteresowany tymi plikami to wydaje mi się, że nie powinno być z tym żadnego problemu, ponieważ sama gra jest już bardzo stara, a Leryx Longsoft już dawno nie istnieje, w związku z czym Clash prawdopodobnie ma status abandonware.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Post Reply