Chłopi - strategia
Moderator: Boghute Ara
-
- Posts: 23
- Joined: Friday 19 May 2017, 11:33
Chłopi - strategia
Hej!
Przeczytałem stronę Boghute od deski do deski i zauważyłem kilka znaczących błędów/ braków. Jednym z nich są chłopi:
otóż jeśli mamy zamek na poziomie 1 (chodzi o mury albo technologię - nie sprawdziłem dokładnie), to opis na stronie jest poprawny (900-1000 chłopów i ciągnąć złoto). Natomiast jeśli rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa. Pamiętam, że miałem zamek z 1500 chłopa zanim wybuchła zaraza.
Jako że nie miałem za bardzo czasu tego sprawdzać, rzucam temat tutaj - dla was - żebyście potwierdzili / zaprzeczyli tym doniesieniom
No i druga sprawa to fakt, że można zrobić strategię:
1. 0% podatku = szybki przyrost naturalny (aż do limitu zamku)
2. 4% podatku = zatrzymanie przyrostu, na jedną turę
3. około 1.2% podatku = bardzo powolny przyrost, z dużą ilością złota
Taka strategia w moim przypadku się sprawdziła i po około 20-30 turach gry miałem nadmiar złota. Pod koniec gry złotem *** (zwracałem posiłek ustami) i mogłem sobie pozwolić na dowolne zachcianki królowej / licencje / jednostki / cokolwiek.
Przeczytałem stronę Boghute od deski do deski i zauważyłem kilka znaczących błędów/ braków. Jednym z nich są chłopi:
otóż jeśli mamy zamek na poziomie 1 (chodzi o mury albo technologię - nie sprawdziłem dokładnie), to opis na stronie jest poprawny (900-1000 chłopów i ciągnąć złoto). Natomiast jeśli rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa. Pamiętam, że miałem zamek z 1500 chłopa zanim wybuchła zaraza.
Jako że nie miałem za bardzo czasu tego sprawdzać, rzucam temat tutaj - dla was - żebyście potwierdzili / zaprzeczyli tym doniesieniom
No i druga sprawa to fakt, że można zrobić strategię:
1. 0% podatku = szybki przyrost naturalny (aż do limitu zamku)
2. 4% podatku = zatrzymanie przyrostu, na jedną turę
3. około 1.2% podatku = bardzo powolny przyrost, z dużą ilością złota
Taka strategia w moim przypadku się sprawdziła i po około 20-30 turach gry miałem nadmiar złota. Pod koniec gry złotem *** (zwracałem posiłek ustami) i mogłem sobie pozwolić na dowolne zachcianki królowej / licencje / jednostki / cokolwiek.
- Boghute Ara
- Administrator
- Posts: 287
- Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
- Location: Toruń
- Contact:
Re: Chłopi - strategia
Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że poziom technologiczny nie ma żadnego wpływu na limit chłopów. Może Mac Abra byłby w stanie znaleźć cokolwiek na ten temat w swoich notatkach?einstein13 wrote:otóż jeśli mamy zamek na poziomie 1 (chodzi o mury albo technologię - nie sprawdziłem dokładnie), to opis na stronie jest poprawny (900-1000 chłopów i ciągnąć złoto). Natomiast jeśli rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, zresztą patrz niżej.einstein13 wrote:Pamiętam, że miałem zamek z 1500 chłopa zanim wybuchła zaraza.
Z moich doświadczeń wynika, że nie ma czegoś takiego jak bezpieczny limit chłopów. Zaraza jest kwestią losową i czasami wybucha jak mamy nieco ponad 1000 chłopów, innym razem jak mamy ok. 1200, a bywa, że możemy dojechać nawet do 1500. W każdym bądź razie jednego jestem pewien - zaraza NIGDY nie wybucha jeżeli mamy mniej niż 1000 chłopów.einstein13 wrote:No i druga sprawa to fakt, że można zrobić strategię:
1. 0% podatku = szybki przyrost naturalny (aż do limitu zamku)
Po ustaleniu podatku w wysokości 4.0 przyrost chłopów wcale nie zatrzymuje się na jedną turę tylko drastycznie spada w dół.einstein13 wrote:2. 4% podatku = zatrzymanie przyrostu, na jedną turę
Zależy od ilości chłopów, bo jeżeli gra dopiero się rozpoczęła i masz nieco ponad 100 chłopów to po ustaleniu podatku na 1.2 guzik zarobisz.einstein13 wrote:3. około 1.2% podatku = bardzo powolny przyrost, z dużą ilością złota
To chyba mamy jakąś inną wersję gry, bo ja po ok. 20-30 turach dopiero dochodzę do ilości ok. 1000 chłopów i zaczynam nakładać na nich podatki.einstein13 wrote:Taka strategia w moim przypadku się sprawdziła i po około 20-30 turach gry miałem nadmiar złota. Pod koniec gry złotem *** (zwracałem posiłek ustami) i mogłem sobie pozwolić na dowolne zachcianki królowej / licencje / jednostki / cokolwiek.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
-
- Posts: 23
- Joined: Friday 19 May 2017, 11:33
Re: Chłopi - strategia
Nie mam 100% pewności, ale zdaje się, że ma wpływ. Niewielki. Utrzymywałem zamki na poziomie 1200 ludzi i były w miarę bezpieczne (przekroczenie limitu 1200, może większego, dawało szansę zarazy). Niestety w moim teście nie miałem możliwości sprawdzenia pierwszego poziomu technologicznego, bo po prostu za szybko dokonałem ekspansji na wyższe/ rozbudowałem mury.Boghute Ara wrote:Nie jestem do końca pewien, ale wydaje mi się, że poziom technologiczny nie ma żadnego wpływu na limit chłopów. Może Mac Abra byłby w stanie znaleźć cokolwiek na ten temat w swoich notatkach?einstein13 wrote:otóż jeśli mamy zamek na poziomie 1 (chodzi o mury albo technologię - nie sprawdziłem dokładnie), to opis na stronie jest poprawny (900-1000 chłopów i ciągnąć złoto). Natomiast jeśli rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa.
Masz rację: to, czy wybuchnie zaraza, zależy od losowości. Można sobie zapisać grę, przeładować w razie zarazy i masz spokój. Oczywiście jest to jawne wykorzystywanie braków w grze/ jej mechaniki.Jedna jaskółka wiosny nie czyni, zresztą patrz niżej.einstein13 wrote:Pamiętam, że miałem zamek z 1500 chłopa zanim wybuchła zaraza.
Pamiętam, że kiedyś miałem w okolicy 1000. Chyba coś w stylu 1037. Ale nie mam pewności - gra była zbyt dawno, żeby pamiętał jej szczegóły.Z moich doświadczeń wynika, że nie ma czegoś takiego jak bezpieczny limit chłopów. Zaraza jest kwestią losową i czasami wybucha jak mamy nieco ponad 1000 chłopów, innym razem jak mamy ok. 1200, a bywa, że możemy dojechać nawet do 1500. W każdym bądź razie jednego jestem pewien - zaraza NIGDY nie wybucha jeżeli mamy mniej niż 1000 chłopów.einstein13 wrote:No i druga sprawa to fakt, że można zrobić strategię:
1. 0% podatku = szybki przyrost naturalny (aż do limitu zamku)
Szczegóły. Miałem na myśli drobny spadek. A tak poza tym, to kiedyś miałem 4% podatku i ludzie mi się mnożyli jak króliki. Dlaczego? Kwestia zadowoleniaPo ustaleniu podatku w wysokości 4.0 przyrost chłopów wcale nie zatrzymuje się na jedną turę tylko drastycznie spada w dół.einstein13 wrote:2. 4% podatku = zatrzymanie przyrostu, na jedną turę
Dlatego też napisałem, że 1. (...) 2. (...) 3. Ustalenie podatku na wysokim poziomie.Zależy od ilości chłopów, bo jeżeli gra dopiero się rozpoczęła i masz nieco ponad 100 chłopów to po ustaleniu podatku na 1.2 guzik zarobisz.einstein13 wrote:3. około 1.2% podatku = bardzo powolny przyrost, z dużą ilością złota
Jeśli się tego trzymasz, maż kupę złota
Zarobki 4% podatku bywają różne (przy tej samej ilości ludzi). Zazwyczaj zarabia się około 110-130. Tyle samo możesz zarobić przy 2-3% podatku, a ludzie się nie wyprowadzają do sąsiadów . Tak. Poprawka: nie 1.2, a 2-3%. Test to wykazał, że w zależności od humorów różny podatek. Za to można go ciągnąć bez końca .
Tak, masz rację. Po prostu źle oszacowałem swoje wspomnienia . Ale już 40 tur wystarcza w zupełności . Po prostu stosując ciągłe zbieranie podatku na poziomie 2-3% masz ciągły dochód na poziomie 100 złociszy / turę. W 10 tur masz 1000 złota. Chyba wystarcza na 2 licencje smoków / magów? Po kolejnych 10 turach masz nadmiar złota. Jeśli trafi Ci się dobra losowość, to technologie uzyskasz dzięki skarbom i świątyniom.To chyba mamy jakąś inną wersję gry, bo ja po ok. 20-30 turach dopiero dochodzę do ilości ok. 1000 chłopów i zaczynam nakładać na nich podatki.einstein13 wrote:Taka strategia w moim przypadku się sprawdziła i po około 20-30 turach gry miałem nadmiar złota. Pod koniec gry złotem *** (zwracałem posiłek ustami) i mogłem sobie pozwolić na dowolne zachcianki królowej / licencje / jednostki / cokolwiek.
Najlepiej jakbyś spróbował pobawić się taką strategią sam. Zobaczyłbyś, ile to profitów, a ile problemów.
Re: Chłopi - strategia
einstein13 wrote: Tak, masz rację. Po prostu źle oszacowałem swoje wspomnienia . Ale już 40 tur wystarcza w zupełności . Po prostu stosując ciągłe zbieranie podatku na poziomie 2-3% masz ciągły dochód na poziomie 100 złociszy / turę. W 10 tur masz 1000 złota. Chyba wystarcza na 2 licencje smoków / magów? Po kolejnych 10 turach masz nadmiar złota. Jeśli trafi Ci się dobra losowość, to technologie uzyskasz dzięki skarbom i świątyniom.
xDDDDDDD chyba nie chcesz powiedzieć że w 40 turze masz smoki i magów jak nie masz zadowolenia w 100% to nie dostaniesz w życiu 100złota za 2,5% nie ma nawet takiej opcji a nawet jak wyczekasz te 100% to zadowolenie spada przy takim % podatku, to jest niemożliwe aby z samych świątyń/miejsc kultu i dołków rozbudować 2 zamki na full chyba że robisz ciągły reload i ze wszystkiego wyciągasz 200-300 sztuk złota
-
- Posts: 23
- Joined: Friday 19 May 2017, 11:33
Re: Chłopi - strategia
Nie, tego nie mówię. Mówię tylko, że zaczynasz pluć pieniędzmi .NycU wrote:xDDDDDDD chyba nie chcesz powiedzieć że w 40 turze masz smoki i magóweinstein13 wrote: (...) Ale już 40 tur wystarcza w zupełności (...)
Ok. Słuszna uwaga. Sprawdziłem, mam 1/4 oczekiwanej wartości. Co i tak nie zmienia faktu, że w 50 turze nie mam w co włożyć kasy (oczywiście uwzględniając "oszustwa" na początku).jak nie masz zadowolenia w 100% to nie dostaniesz w życiu 100złota za 2,5%
Spodziewam się, że w 40-50 turze bez oszukiwania da się wiele uzyskać. Zamiast budować twierdzy, wystarczyłby 1 zamek więcej.
Ps.: Można, co nie znaczy, że zawsze się uda Wystarczy jedna klątwa więcej i cały misterny plan idzie w p***
200-300 zupełnie niepotrzebne. Policzmy:to jest niemożliwe aby z samych świątyń/miejsc kultu i dołków rozbudować 2 zamki na full chyba że robisz ciągły reload i ze wszystkiego wyciągasz 200-300 sztuk złota
budynki: 400+200+190+230+200 = 1220 złota.
Potrzebujesz dwa razy więcej na 3 poziom = 2440.
To jest owszem, dużo, ale do osiągnięcia. Nie wiem, jak wyglądają statystyki skarbów / świątyń, ale nie trzeba wyciągac po 200-300 sztuk za każdym razem. Wystarczy nawet 50-100 za jeden skarb. (ale tutaj wchodzimy w "drobne" oszukiwanie ), albo bardzo dobrą losowość ( )
Re: Chłopi - strategia
W tym układzie musisz odwiedzić około 25 dołków i z 5 świątyń zakładając nawet że w większości wyciągniesz te 100 nie wiem ile by to tur zajęło ale podejrzewam że bardzo dużo a na niektórych mapach nawet może ich tyle nie być albo ktoś inny wykopie połowęeinstein13 wrote: 200-300 zupełnie niepotrzebne. Policzmy:
budynki: 400+200+190+230+200 = 1220 złota.
Potrzebujesz dwa razy więcej na 3 poziom = 2440.
To jest owszem, dużo, ale do osiągnięcia. Nie wiem, jak wyglądają statystyki skarbów / świątyń, ale nie trzeba wyciągac po 200-300 sztuk za każdym razem. Wystarczy nawet 50-100 za jeden skarb. (ale tutaj wchodzimy w "drobne" oszukiwanie ), albo bardzo dobrą losowość ( )
-
- Posts: 23
- Joined: Friday 19 May 2017, 11:33
Re: Chłopi - strategia
Zawsze mogę się mylić
Re: Chłopi - strategia
Jeśli chodzi o podatki, to ja stosuję taką metodę:
Gdy liczba mieszkańców osiągnie minimalne 400 mieszkańców wtedy ustawiam podatek:
400 - 0.5
500 - 1.0
850-870 - 1.5
1000 a nawet ciut mniej 4.0
Owa metoda ma swoje plusy i minusy. Mianowicie ilość chłopów rośnie wolniej, ale za to mam hajs na produkcję niezbędnych żołnierzy. Po za tym jest coś takiego co się nazywa, syndrom gotującej się żaby. Tutaj też działa. Gdy do osiągnięcia przez chłopów populacji 1000 nie ustawimy podatków wcale, a następnie dowalimy 4.0 to ich zadowolenie drastycznie poleci na łeb. Co spowoduje, że zarobimy mało oraz jest większa szansa na wybuch zarazy, gdy nie wyjmiemy tylu chłopów by ich ilość była mniejsza niż 1000.
Nie wiem czy zauważyliście, ale zaraza wybucha częściej im mniejsze jest zadowolenie chłopów. Gdy podnoszę podatki stopniowo ich zadowolenie rośnie i nie spada drastycznie wraz z osiągnięciem podatku 4.0. A gdy stosuję tę metodę i się zagapię i zapomnę wprowadzić podatek 4.0 to ilość chłopów dorasta mi do 1400 - 1600 bez zarazy bardzo często. Zdarzyło mi się kiedyś 1800.
A w drodze powrotnej jeśli mam ze cztery zamki to podatek z 4.0 zmniejszam do 1.0 na poziomie 600-700 chłopów. Gdy zamków mam osiem, to poziom 400-500
Z doświadczenia zauważyłem, że jeśli wraz z upływem 40 tury mam drugi poziom techniki, to to bardzo dobry wynik
Gdy liczba mieszkańców osiągnie minimalne 400 mieszkańców wtedy ustawiam podatek:
400 - 0.5
500 - 1.0
850-870 - 1.5
1000 a nawet ciut mniej 4.0
Owa metoda ma swoje plusy i minusy. Mianowicie ilość chłopów rośnie wolniej, ale za to mam hajs na produkcję niezbędnych żołnierzy. Po za tym jest coś takiego co się nazywa, syndrom gotującej się żaby. Tutaj też działa. Gdy do osiągnięcia przez chłopów populacji 1000 nie ustawimy podatków wcale, a następnie dowalimy 4.0 to ich zadowolenie drastycznie poleci na łeb. Co spowoduje, że zarobimy mało oraz jest większa szansa na wybuch zarazy, gdy nie wyjmiemy tylu chłopów by ich ilość była mniejsza niż 1000.
Nie wiem czy zauważyliście, ale zaraza wybucha częściej im mniejsze jest zadowolenie chłopów. Gdy podnoszę podatki stopniowo ich zadowolenie rośnie i nie spada drastycznie wraz z osiągnięciem podatku 4.0. A gdy stosuję tę metodę i się zagapię i zapomnę wprowadzić podatek 4.0 to ilość chłopów dorasta mi do 1400 - 1600 bez zarazy bardzo często. Zdarzyło mi się kiedyś 1800.
A w drodze powrotnej jeśli mam ze cztery zamki to podatek z 4.0 zmniejszam do 1.0 na poziomie 600-700 chłopów. Gdy zamków mam osiem, to poziom 400-500
Z doświadczenia zauważyłem, że jeśli wraz z upływem 40 tury mam drugi poziom techniki, to to bardzo dobry wynik
- Boghute Ara
- Administrator
- Posts: 287
- Joined: Friday 18 Dec 2015, 21:02
- Location: Toruń
- Contact:
Re: Chłopi - strategia
Osobiście NIGDY nie patrzyłem na zadowolenie, bo zawsze wydawało mi się, że to jest jakiś "pusty" wskaźnik, który nie ma żadnego przełożenia na częstotliwość wybuchu zarazy ani wysokość zarobków. Zawsze tylko pilnowałem żeby poziom chłopów w danym zamku nie przekroczył 1000 szt., bo moim zdaniem to właśnie ich ilość a nie poziom zadowolenia mają wpływ na zarazę (i ewentualnie obecność szpitala), natomiast jeżeli chodzi o zarobki to myślałem, że są one kwestią losową. Najwyraźniej będę musiał się przyjrzeć temu wskaźnikowi bliżej i przeprowadzić jakieś testy.Bladi wrote: Sunday 21 Jan 2018, 14:02 Po za tym jest coś takiego co się nazywa, syndrom gotującej się żaby. Tutaj też działa. Gdy do osiągnięcia przez chłopów populacji 1000 nie ustawimy podatków wcale, a następnie dowalimy 4.0 to ich zadowolenie drastycznie poleci na łeb. Co spowoduje, że zarobimy mało oraz jest większa szansa na wybuch zarazy, gdy nie wyjmiemy tylu chłopów by ich ilość była mniejsza niż 1000.
Nie wiem czy zauważyliście, ale zaraza wybucha częściej im mniejsze jest zadowolenie chłopów. Gdy podnoszę podatki stopniowo ich zadowolenie rośnie i nie spada drastycznie wraz z osiągnięciem podatku 4.0. A gdy stosuję tę metodę i się zagapię i zapomnę wprowadzić podatek 4.0 to ilość chłopów dorasta mi do 1400 - 1600 bez zarazy bardzo często. Zdarzyło mi się kiedyś 1800.
A w drodze powrotnej jeśli mam ze cztery zamki to podatek z 4.0 zmniejszam do 1.0 na poziomie 600-700 chłopów. Gdy zamków mam osiem, to poziom 400-500
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
-
- Posts: 23
- Joined: Friday 19 May 2017, 11:33
Re: Chłopi - strategia
zadowolenie drastycznie poleci na łeb. Co spowoduje, że zarobimy mało oraz jest większa szansa na wybuch zarazy,
wpływ na zarazę (i ewentualnie obecność szpitala)
Są różne teorie co do wybuchu zarazy. Zapisując - wczytując grę dowiedziałem się, że wybuch zarazy to kwestia losowa. Na pewno zależna od ilości ludzi w zamku, ale może jeszcze jakiś parametrów? Trzeba zrobić nieco testów :/rozbudujemy mury, to limit ten się zwiększa