Witajcie
To mój 1szy post na tym forum. Bardzo się cieszę że znaleźli się fani Clasha - to moje chyba najwcześniejsze tak pozytywne growe wspomnienie z dzieciństwa.
Pamiętam - miałem go dołączonego do jakiejś gazety z płytką - i tamtej chwili nic już nie było takie samo
Swego czasu mój brat podrzucił mi propozycję napisania gry w podobnym stylu/ewentualnie zremasterowania klasyka. Zawodowo (i prywatnie
) jestem programistą, na codzień pracuję w korporacji tworząc oprogramowanie biznesowe, ale po godzinach oddaje się swoim pasjom jakimi są programowanie gier (C++\OpenGL).
Od dawna poszukiwałem projektu w którym mógłbym wsiąknąć na dłużej - i wiem że remaster Clasha to byłoby to. Jeśli więc możecie mi pomóc - to chętnie i ja Wam pomogę w odtworzeniu tej przygody na współczesne realia.
Do rozpoczęcia jakichkolwiek prac na samym początku brakuje mi jednej z dwóch rzeczy - jeśli którąkolwiek z nich uda się ogarnąć - mogę rozpocząć prace:
- kod źródłowy oryginału - zanim zaczniecie łapać się za głowę - pozwólcie że wytłumaczę: nie chcę kopiować z niego żadnej linijki (w ogóle nowy Clash mógłby być OpenSource
) - chodzi mi o dwie najważniejsze rzeczy bez których nie ruszę - kod odpowiedzialny za logikę gry (sztuczną inteligencję wrogów, zdarzenia losowe, pojawianie się więźniów, królowej - ogólnie całą "clashowatość"), a także:
- kod odpowiedzialny za rozpakowanie zasobów z gry (grafika/muzyka/dźwięki/czcionki/animacje) - niestety, ani ze mnie grafik, ani muzyk - wszystkie zasoby do gry popakowane są w autorski format .RES, na oko można się domyślić jego struktury, ale generalnie żeby można było wszystko ładnie użyć ponownie, musiałbym napisać unpacker który te dane wypakuje (no chyba że znajdą się śmiałkowie którzy spróbują odtworzyć ręcznie grafiki/animacje - również będzie OK).
Wiem że to ogromne wymagania, nie wiem czy realne w zasadzie ale warto próbować. Jeśli ktoś z Was ma dojścia do programistów tworzących wówczas Clasha, którzy mogliby się podzielić source codem, o ile prawa autorskie na to zezwalają (C\C++\Asm nie stanowi dla mnie problemu) - to ja oferuję swoją pracę "po godzinach" nad odtworzeniem projektu.
Pozdrawiam,
squall